Twinkle | Digital Commerce

AVA lanceert drietal webwinkels

2018-10-23
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

De Belgische keten in papierwaren en feestartikelen AVA lanceert in één keer drie aparte webwinkels voor particulieren, bedrijven en horecaklanten.

De keten hoopt daarmee een online inhaalslag in te zetten. ‘We willen een hybride keten worden, waar online en offline elkaar voortdurend versterken’, stelt bestuurder Fay van Weddingen.

AVA kiest voor drie losse shops om aan de behoeften van alle drie de doelgroepen te voldoen, Van Weddingen. ‘We leggen andere accenten voor de verschillende doelgroepen, maar uiteraard kunnen ze in alle drie ons volledige assortiment online terugvinden.’

'België ideale uitvalsbasis'

De shop investeert flink in de online uitbreiding. De distributie en logistiek blijft daarbij volledig in Belgische handen. ‘We laten ons niet afschrikken of tegenhouden door doemberichten over bedrijven die wegtrekken of België links laten liggen. We zijn rotsvast overtuigd van de troeven die België heeft. Voor AVA is het ook voor e-commerce de ideale uitvalsbasis.’

De Vlaamse overheid lanceerde eerder dit jaar samen met ondernemersverenigingen Unizo en NSZ een campagne om meer Belgische verkopers aan te sporen om online te gaan verkopen.