Twinkle | Digital Commerce

Salesforce: 'Eind dit jaar helft van alle orders via mobiel'

2018-08-24
1000562
  • [nieuws]
  • 1:18

In het tweede kwartaal van 2018 vond 62 procent van alle e-commerce verkeer plaats via mobiele kanalen, meldt Salesforce op basis van wereldwijd onderzoek. De softwareleverancier verwacht dat de helft van het totaal aantal orders in 2018 via mobiele apparaten geplaatst is.

Het aantal mobiele bestellingen groeide volgens Salesforce in vergelijking tot vorig jaar met 41 procent in het tweede kwartaal. De groei van het aantal desktopbestellingen nam toe met 6 procent; via tablets werden 3 procent meer orders geplaatst dan in het tweede kwartaal van 2017.

Voor het onderzoek analyseerde Salesforce ruim 500 miljoen consumenten wereldwijd, 853 webshops en 1,4 miljard sitebezoeken.

Verkeer

Ook de groei van het mobiele verkeer stijgt uit boven dat van de andere kanalen: 17 procent, versus een daling van het desktopverkeer daarentegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met vier procentpunt naar 31 procent. Het aandeel van tabletverkeer kwam uit op 6 procent in plaats van de 7 van vorig jaar.

Branches

De kledingsector groeide volgens Salesforce wereldwijd met 23 procent het hardst, tegenover 31 procent van afgelopen jaar. Health & Beauty, in ons land de sterkste stijger van het eerste kwartaal, groeide wereldwijd met 9 procent het minst hard volgens de metingen van de softwareleverancier. Voor het luxesegment blijkt in toenemende mate interesse onder online kopers; de gemiddelde orderwaarde daalde desondanks licht naar 123,59 dollar, omgerekend 106,60 euro.

Lees ook: 'GfK bij Shopping Today: ‘Grote brancheverschillen’' (24-08-'18)