Twinkle | Digital Commerce

Optimistisch HelloFresh stelt groeiverwachting bij

2018-05-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:21

HelloFresh heeft in het eerste kwartaal 44 procent meer omzet behaald dan in Q1 vorig jaar. De eerste drie maanden van 2018 leverde de onderneming 295,6 miljoen euro op.

Dat meldt het bedrijf in zijn kwartaalbericht. HelloFresh bediende in het eerste kwartaal 61 procent meer klanten dan vorig jaar. In totaal had HelloFresh 1,9 miljoen klanten. Die zorgden voor 6,6 miljoen bestellingen. Als gevolg van die groeicijfers schroeft de bezorger van maaltijdboxen zijn omzetverwachting voor dit jaar op. Dacht het bedrijf eerst nog 25 tot 30 procent te groeien in het lopende jaar, nu verwacht HelloFresh 30 tot 35 procent meer omzet te behalen.

Verlies

Onderaan de streep schrijft HelloFresh een operationeel verlies van 28 miljoen euro, dat is een stijging van 15 procent. Ook per klant verdient het bedrijf steeds minder. Het aantal bestellingen per klant nam iets terug en ook de prijs per bestelde maaltijdbox liep terug. Voor een box betaalde klanten gemiddeld 44,70 euro. Vorig jaar was dat in dezelfde periode 49 euro.

'Succesvol 2017'

In 2017 liep het verlies van HelloFresh terug met 15 procent: van 82,6 naar 70,1 miljoen euro. Dat blijkt uit het recent verschenen jaarrapport van de maaltijdboxbezorger. De jaaromzet van de Rocket Internet-dochter groeide vorig jaar met 51,6 procent: van 597 naar 904,9 miljoen euro. '2017 is het meest succesvolle jaar voor onze onderneming tot nu toe', zei oprichter Dominic Richter over de jaarcijfers. Vorig jaar bezorgde het bedrijf de helft meer maaltijdboxen. In totaal kwam het afgelopen jaar zo'n 137 miljoen keer een bezorger van HelloFresh bij een klant aan de deur. In 2016 was dat nog bijna 91 miljoen keer.