Twinkle | Digital Commerce

5 reacties op de overname van Magento

2018-05-25
1000561
  • [opinie]
  • 2:24

Adobe kondigde deze week de overname aan van e-commerce platform Magento. De acquisitie, goed voor een bedrag van 1,7 miljard dollar, maakt veel los bij de kenners. 5 reacties op de overname.

Mathijs Kok, oprichter Guapa
'Ik denk dat de overname heel veel kansen biedt voor zowel merchants als voor bureaus. Als je kijkt naar de hele suite die Adobe te bieden heeft, denk ik dat je heel snel een kruisbestuiving kunt krijgen in hun productaanbod. Als een Adobe 1,7 miljard weet te investeren in een e-commerce platform dan kun je er ook van uitgaan dat ze een evenredig bedrag beschikbaar hebben liggen om door te ontwikkelen. Ik denk dat als je gaat voortborduren, dat de hele open source variant een sandbox-omgeving kan gaan worden. Ik ben benieuwd of mijn vermoedens uit gaan komen. We gaan in ieder geval een stormachtige periode tegemoet. Maar ook een positieve aaneenrijging van nieuwe features, nieuwe resources. Ik zie, kortom, heel veel kansen.'

Dennis Reurings, mede oprichter Youwe
'Ik denk dat de overname een gat opvult waarin Magento minder sterk is, namelijk het content-stuk. Die integratie wordt redelijk makkelijk omdat ze allebei headless zijn. Dus aan de voorkant is dat eigenlijk een hele makkelijke toevoeging voor alle Magento-partijen. Ik zie de overname absoluut als iets positiefs. Magento heeft zich al bewezen als enterprise-speler, nu zetten ze opnieuw een enorme stap.'

Ik verwacht dat Magento de e-commerce engine gaat worden in het hele Adobe-park.

'En dan krijgen ze er heel veel partners bij en veel cross-sell mogelijkheden. Mijn verwachting is dat veel partijen die nu bij Adobe zitten naar Magento gaan, Magento-gebruikers krijgen er veel toepassingen bij.'

Sander de Graaf, Dutchento
Namens de Nederlandse Magento community Dutchento reageerde Sander de Graaf eerder deze week al op de overname aanTwinkle. Hij gaf aan compleet verrast te zijn door het nieuws. 'Het is een spannende move. Ik had hem echt niet zien aankomen. Het zijn namelijk twee relatief ongerelateerde producten, wat Adobe en Magento leveren. Nu worden ze bij elkaar gebracht. Wat gaat die samenwerking brengen? Blijft de naam Magento nog bestaan? En waarom die 1,7 miljard dollar?'

Yannick Rolling, e-commerce specialist van Experius
'Ik was verrast, maar vond het interessant om te horen. Adobe zal door de overname van 's werelds populairste commerce platform niet alleen de leider in contentcreatie, marketing, advertising en analytics zijn, maar ook in e-commerce. Ik ben heel benieuwd hoe deze transactie de koers van Magento zal veranderen. Zal Magento zich door deze overname meer gaan richten op het bovensegment, of gaan ze zich richten op het middelsegment? In hoeverre zal Magento open source ondersteund blijven? Dit zijn vragen die pas na de overname beantwoord zullen worden.'

Mark Lavelle (foto), ceo Magento
'We wisten dat we een geweldig product hadden, maar we zijn eerst en voornamelijk een technologiebedrijf. We kregen zoveel vraag, van een breed scala aan industries. Vanuit marktperspectief kan dit ons helpen bij het opbouwen van bedrijfsverkopen en schaalvergroting. Adobe is een enorm cloudbedrijf met veel middelen en technologie.'
Bron: Internet Retailer

NB 40 retailers uit de Twinkle100 draaien op Magento