Twinkle | Digital Commerce

Otto lanceert centraal partnerplatform: Otto Market

2018-04-12
1000561
  • [nieuws]
  • 0:48

De Duitse e-tailer Otto zet een platform op waar het al zijn partners tegelijk kan aanspreken. Op Otto Market wordt de volledige partnermanagement van het bedrijf gebundeld.

Daarnaast presenteert het bedrijf het portaal Branded Connect, een nieuwe tool die nog in ontwikkeling is. Met die tool kunnen partners straks overzichtelijk het beheer regelen en analyseren.

Onderhouden zakelijke relaties

Met beide platformen wil Otto het voor zijn partners eenvoudiger maken om aan eigen merkenwinkels te bouwen, advertentiemateriaal te boeken en verkopen te beheren. Daarnaast biedt Otto bedrijven advies voor het opstarten en onderhouden van zakelijke relaties. Bij de ontwikkeling van Branded Connect zijn merken als Adidas en s. Oliver betrokken. 

Omzetgroei

De Otto Group zag het afgelopen boekjaar zijn e-commerce omzet naar schatting met 10,9 procent toenemen tot 7,76 miljard euro. In thuismarkt Duitsland steeg de omzet met 10,2 procent naar ongeveer 5,4 miljard euro.