Twinkle | Digital Commerce

Van Zetten: ‘Schoolcampus maakt online combi met social’

2017-05-28
25221418
  • [nieuws]
  • 1:52

Invloeden van de 'social tour' die de merkeigenaren van V&D met mode-app Frendz neerzetten, zien we terug in het Schoolcampus-platform dat Albert Heijn lanceert vanuit zijn webshop. 'We gaan alle sociale kanalen aflopen', meldt Ronald van Zetten aan Twinkle.

Op het nieuwe platform, dat vanaf eind juni tien weken lang een 'apart hoekje' met eigen look-and-feel krijgt op het webportaal van Albert Heijn, komt een verwijzing naar de Instagram-pagina van de Schoolcampus. 'Maak een foto en tag je vriend erin, zulke acties,' legt ondernemer en V&D-merkeigenaar Ronald van Zetten uit aan Twinkle. 'Jongeren die een agenda aanschaffen, kunnen straks via de website kans maken op kaarten voor het We Are The Future-festival in Amsterdam. Ook Snapchat komt aan de beurt.'

Fulfilment door AH
De webshop met Schoolcampus-artikelen gaat eind juni onder de vlag van Albert Heijn live: daar komt, net als in de grootste vestigingen van de supermarktketen, het volledige assortiment studie-toebehoren beschikbaar. 'Behalve de agenda's,' aldus Van Zetten. 'Die komen vanaf 8 mei al in de Albert Heijn-winkels.' De nummer 6 van de Twinkle100 verzorgt ook de volledige fulfilment van online orders. Van Zetten: 'Schoolcampus-artikelen kunnen ook thuisbezorgd worden, net als reguliere boodschappen.'

Aanvullende rol op online
Voor de Frendz-app maakten de merkeigenaren van de voormalige V&D-keten een exclusieve keuze voor een online kanaal; die viel voor het tweede grote project van het nieuwe V&D Concepthouse anders uit. 'We hebben hard nagedacht of we de nieuwe Schoolcampus-concept online gingen ontwikkelen of in fysieke winkels zouden starten. Op basis van de vele reacties, ook op social media, zagen we dat de fysieke campus toch wel erg gemist werd. Mensen wilden er graag rondlopen, aan artikelen kunnen voelen, ze even bekijken. Dat gevoel konden we online minder goed overbrengen, daarom zien we het online platform in dit geval als aanvulling voor de fysieke basis van de nieuwe Schoolcampus.'

Groot bereik
Het nieuwe partnerschap met Albert Heijn berust volgens Van Zetten op het grote bereik dat de supermarkt in Nederland heeft. 'We hebben er zeker ook aan gedacht om de campus te lanceren bij Coolcat (eigendom van V&D Concepthouse-mede-oprichter Roland Kahn, red.). Voor de verkoop van schooltassen zou dat bijvoorbeeld ook een goede optie zijn geweest.'