Voor consumenten die regelmatig online aankopen doen terwijl ze te diep in het glaasje hebben gekeken, biedt het Britse adviesbureau iBe een oplossing in de vorm van een app die door middel van een blaastest of bio-armband beschonken koopimpulsen remt.
Het financieel adviesbureau ontwikkelde DrnkPay, dat met behulp van de biosensor-armband Quantac Tally of een klein blaasapparaatje voor smartphones test hoeveel de gebruiker gedronken heeft. Indien nodig grijpt de app in om eventuele spijtoptanten te behoeden voor het plaatsen van online orders. Ook kan de app desgewenst een taxi bestellen.
Instellingen
Consumenten kunnen zelf instellen bij welk promillage de app actief wordt; betaalkaarten die eraan gekoppeld zijn, worden dan twaalf uur lang geblokkeerd. DrnkPay schermt webshops naar keuze van de gebruiker af; zo kan de app bijvoorbeeld voorkomen dat feestgangers eten bestellen of vliegtickets aanschaffen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
App beschermt consument tegen dronken webwinkelen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.