Twinkle | Digital Commerce

Omoda is ‘Logistieke Webshop van het Jaar’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:06

Omoda is verkozen tot de Logistieke Webshop van het Jaar 2016. Het oprekken van de cut-off tijd, de consument een dag en tijdvak laten kiezen voor aflevering en het openen van afhaalpunten in de winkels waren de redenen voor de winst.

Pieter van der Pauw, logistiek manager van de schoenretailer, vindt de prijs een verrassing. Het bedrijf laat MyMicro en Nespresso achter zich. ‘Wij hebben het bedrijf en de sfeer die er hangt goed kunnen laten zien’, aldus Van der Pauw tegen vaktitel Logistiek over de bedrijfspresentatie op locatie.

3D-app
‘De belangrijkste acties die we ondernemen zijn de capaciteit van de webshop vergroten en capaciteit van de sorteerinstallatie verdubbelen’, zegt Van der Pauw. In Rotterdam test Omoda momenteel same day delivery met fietskoeriers. ‘Ook zijn we een test gestart met een 3D-app. Daarbij kunnen consumenten hun schoenmaat meten en kunnen wij vervolgens bij het online bestellen een beter advies geven voor de juiste schoenmaat. We hopen dat dat ook leidt tot een lager retourpercentage.’

Vente-Exclusive
Het Belgische Vente-Exclusive ging vorig jaar met de titel naar huis. Destijds waren HelloFresh en Coolblue ook in de race. 

Lees ook: 'Eigenwijs denken hoort bij Omoda' (14-3-2016)