Klanten van Delhaize moeten tot een week wachten tot zij hun online bestelde boodschappen krijgen thuisbezorgd. De enorme drukte ontstond toen de zelfstandige dienst Caddyhome.be vorige maand werd opgedoekt.
Sinds de integratie van Caddyhome in Delhaize kunnen de artikelen van de Ahold Delhaize-dochter bij klanten thuis worden bezorgd. In de steden Antwerpen en Brussel duurt het minstens vijf dagen voor klanten hun order in huis hebben, in Gent is de wachttijd ongeveer een week.
Kinderziektes
‘We komen tegemoet aan een vraag die duidelijk bestond, maar tot voor kort nog niet ingelost werd’, aldus woordvoerder Roel Dekelver tegen De Tijd. ‘We zijn nog maar net bezig, en dan is het logisch dat er nog kinderziektes zijn. We gaan op korte termijn de capaciteit verhogen en kijken hoe we de bestelwagens nog beter verschillende leveringen kunnen laten combineren. Dat zou de wachttijden op korte termijn redelijker moeten maken.’
Eén platform
Het al jaren bestaande Caddyhome werd vorige maand omgedoopt tot ‘Home Delivery’ in de website van Delhaize. ‘Zo is er één platform, in plaats van twee verschillende sites, wat veel gemakkelijker is’, zei Dekelver destijds. De wijnwebsite Delhaize Wine World blijft voorlopig nog wel zelfstandig bestaan.
Het blijft lastig om in te schatten hoeveel gebruik ergens van gaat worden gemaakt.
Ik vraag me ook af hoe Delhaize reageert als een leverancier van hen ineens een week te laat levert en zegt dat dat door kinderziektes komt.