Style.com, de nieuwe webwinkel van uitgeverij Condé Nast, is live voor Britse consumenten. De langverwachte website is gekoppeld aan bekende magazines als Vogue, GQ en Condé Nast Traveller. Andere Europese fashionista’s zijn later aan de beurt.
Jaren werd er gewerkt aan Style.com, dat een marktplaats vol bekende en onbekende labels moest worden. De shop faciliteert bijna de gehele customer journey voor zijn merkpartners. Zij verzorgen alleen zelf de verzending naar consumenten, waardoor de levertijd per product kan verschillen.
Eerste labels
De eerste labels op het platform zijn Mary Katrantzou, MiH Jeans, Aspinal of London, Paul Smith, E Tautz en JW Anderson. Zij verkopen kleding voor mannen en vrouwen, sieraden, accessoires en beautyartikelen voor hem en haar.
Uitrollen in Europa
Condé Nast wil in een later stadium zelf voorraad houden. Eerst wordt de website getest in Groot-Brittannië, waarna het uitgerold wordt naar de de Verenigde Staten, Azië en de rest van Europa. Uitgeverij Condé Nast investeert flink in zijn nieuwe e-commerce kanaal; met zo’n 100 miljoen dollar voor de eerste twee tot drie jaar kost Style.com volgens directeur Jonathan Newhouse meer dan een lancering van een papieren magazine.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Condé Nast-shop Style.com is live
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.