Twinkle | Digital Commerce

‘Webshop-eigenaar neemt ordervertraging voor lief tijdens vakantie’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:46

Iets minder dan de helft van de eigenaren van een kleine tot middelgrote webwinkel zegt dat de zomervakantie belangrijker is dan zijn webshop. 41 procent waarschuwt klanten zelfs dat online orders vertraging kunnen hebben door zijn afwezigheid.

Dat meldt WebshopHeroes, dat een e-learning tool ontwikkelde voor e-commerce ondernemers, op basis van een rondvraag onder 261 webwinkeleigenaren.

Op zwart
Zij houden bijna allemaal de webwinkel draaiende, of de zomervakantie nu voor gaat of niet; slechts 3 procent van de shops gaat op zwart tijdens de uitrustperiode.

Doorwerken
Maar wordt er dan wel zelf doorgewerkt tijdens de vakantie? Bijna een derde doet dit, 24 procent vraagt hulp van vrienden, familie of collega’s en 2 procent besteedt het werk uit aan een externe partij.