Met de optie ‘kopen op factuur’ bij de webwinkel voor outdoor-artikelen, www.bergfreunde.nl, is het Oostenrijkse payolution nu ook actief op de Nederlandse betaalmarkt. De specialist voor white label-betaaloplossingen in de e-commerce speelt hiermee in op een duidelijke behoefte. Na uitbreiding in Duitstalige landen zet payolution de eerste stap om andere markten in Europa optimaal te bedienen.
De introductie op de Nederlandse markt komt niet uit de lucht vallen. 'In vergelijking met bijvoorbeeld Duitsland zijn er veel minder spelers in de wereld van online betaaloplossingen. Bovendien willen consumenten bij hun online betalingen niet worden "lastiggevallen door partijen" die ze niet kennen. Onze kracht zit ‘m dan ook in white label-betaaloplossingen. Zo regelen we de volledige afwikkeling van betalingstransacties, maar blijven we voor de klant op de achtergrond. Op deze manier staan het vertrouwde merk en design van de aanbieder altijd centraal', zegt Bernhard Linemayr, ceo van payolution.
Achteraf betalen
Linemayr vervolgt: 'Ook de economisch en technologische randvoorwaarden spelen mee bij onze keuze voor de Nederlandse betaalmarkt. Nederland heeft een van de meest stabiele economieën in de Europese Unie. Bovendien zijn Nederlanders dol op online aankopen. Gemiddeld gaf elke koper volgens thuiswinkel.org in 2015 in totaal rond 1.274 euro uit. Dat is maar liefst 17 procent meer dan in 2014. Nederland is een gedigitaliseerde samenleving. Daarnaast zien we dat betaalvormen uit de offline-wereld ook in Nederland online sterk worden gestimuleerd. De wens van consumenten om aankopen achteraf te betalen, heeft webshopwinkeliers gestimuleerd te zoeken naar passende oplossingen. Met ons product 'kopen op factuur' komen we tegemoet aan deze marktbehoefte. Deze optie is nu dus voor het eerst beschikbaar in een webwinkel buiten de Duitstalige landen in Europa.'
Hogere klanttevredenheid
Payolution blijft zijn white label-principe te allen tijde trouw. Het blijft op de achtergrond, zodat de webshop zijn eigen look & feel kan etaleren bij de klant. Deze positieve ervaring tijdens de betaalprocedure levert een hogere klanttevredenheid op, en meestal ook weer een vervolgaankoop. Bovendien hoeft de webwinkelier zich niet bezig te houden met de administratie van de betalingen. Voor Ronny Höhn, directeur van bergfreunde, was dat precies de reden om te kiezen voor payolution als partner: 'We hebben de afgelopen jaren bergfreunde goed neergezet in de Nederlandse markt, gebaseerd op vertrouwen in onze producten en kwaliteit van dienstverlening. Belangrijke elementen hierin zijn snelle, makkelijke, variabele betalingsopties. Dat klanten nu dus ook op factuur hun bergsportartikelen bij ons kunnen kopen, vergroot dit vertrouwen en zorgt voor een sterkere band met de klant.'
Webportaal voor webshopwinkeliers
Volgens Linemayr is ‘kopen op factuur’ een betaaloptie die klanten in de e-commerce graag willen. 'Waarom? Omdat het heel gemakkelijk is voor de koper die achteraf kan betalen. En wij als payolution zorgen er ook voor dat het de aanbieder makkelijk wordt gemaakt, dankzij de kwaliteit van de dienstverlening en de overname van het betalingsrisico.' Behalve kopen op factuur biedt payolution ook innovatieve oplossingen voor termijnbetaling, maandelijkse rekeningen en SEPA-incasso’s voor online verkooppartners. Sinds augustus 2015 maakt payolution deel uit van de internationale Paysafe Group plc. De komende maanden wil het bedrijf verder uitbreiden in Nederland en haar klantenkring vergroten. Zo introduceert payolution een zogenoemd Merchant Portal voor webshopwinkeliers. Via dit webportaal hebben zij alle betaal- en bestelgegevens van hun klanten altijd overzichtelijk in beeld. Voordelen van het webportaal zijn dat deze gegevens direct benut kunnen worden voor de klantenservice en er sneller en op maat gereageerd kan worden op klantvragen. Dat is goed voor de klantenbinding.
E-Commerce in Holland wishes payolution lots of success with their entrance on the Dutch market.