Twinkle | Digital Commerce

Bol.com opent outlet

2017-05-27
180101
  • 1:01

Bol.com heeft een online outlet geopend waarin het gehele jaar koopjes uit meerdere categorieën te vinden zijn. De outlet bevat ruim duizend afgeprijsde artikelen die eerder als ‘buitenkansjes’ per categorie werden gecommuniceerd.

De outlet wordt continu bijgevuld met artikelen en is makkelijker vindbaar dan de buitenkansjes. Zo is een link naar de kortingswinkel te zien in de blauwe homepagebalk en wijst bol.com klanten op de outlet via zijn nieuwsbrief:

Bundelen
‘Voorheen werden er op winkelniveau kortingsacties georganiseerd, onder de naam “buitenkansjes”’, vertelt een woordvoerster aan Twinkle. ‘Dit waren onder andere de speciaalzaken Computer & Elektronica, Baby & Kind en Sport & Vrije tijd. Deze ‘buitenkansjes’ hebben we nu gebundeld in één winkelomgeving, de outlet. In de outlet kunnen klanten per speciaalzaak (categorie)artikelen vinden voor een extra aantrekkelijke prijs. De outlet is een aanvulling op de bekende actiemomenten Sale/Solden en Bulk.’

Outlet van Coolblue 
Coolblue biedt sinds een maand zogenoemde ‘tweedekansjes’ aan in zijn webshops. Het gaat om producten die zijn geretourneerd of geruild en die tegen korting worden aangeboden. Coolblue slijt zulke artikelen al langer via Marktplaats en nu ook direct op de eigen productpagina’s.