Coolblue heeft 2015 afgesloten met een omzet van 555 miljoen euro, 54 procent meer dan in 2014. Er kwamen nieuwe klanten bij en bestaande klanten bestelden vaker.
Coolblue groeit al jaren veel harder dan de markt; de 54 procent groei van dit jaar overtreft de groei in 2014 (45 procent), 2013 (48 procent) en 2012 (ook 48 procent). Onderstaande figuur brengt de omzetontwikkeling in beeld:
Nieuwe schuur
‘Ik weet zeker dat we in 2018 een miljard euro omzet halen’, zei Coolblue’s medeoprichter en eindbaas Pieter Zwart afgelopen september in het grote magazijn te Tilburg. Het afgelopen jaar stond onder andere in het teken van deze ‘nieuwe schuur’, die verdere uitbreiding van het assortiment mogelijk maakte.
‘Ook heeft Coolblue weer een slag kunnen slaan op het gebied van diverse bezorgproposities’, verklaart de nummer 4 van de Twinkle100. ‘Ook in 2016 gaat het bedrijf daar weer vol gas mee door. Het bedrijf verwacht meer dan 1.000 nieuwe Coolblue'ers aan te nemen en ook te groeien in fysieke winkels. Coolblue was in 2015 goed voor het creëren van maar liefst 578 nieuwe banen.’
Nieuwe winkels
Op de rol voor dit jaar staat onder andere de opening van twee nieuwe fysieke winkels, meest waarschijnlijk in Leuven en Hasselt (Vlaanderen). Coolblue beschikt momenteel over vijf fysieke vestigingen in Nederland en twee in België.
Ik ken nog wel een bedrijf waar zo'n 5000 mensen in dezelfde branche (retail) vrij komen....