Twinkle | Digital Commerce

Picnic speelt in op gemakstrend met menukortingen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:10

Picnic biedt klanten voortaan kortingen op ingrediënten voor complete menu’s voor vier personen, inclusief voorafjes en toetjes. Daarmee speelt de app only supermarkt net als de vele maaltijdboxconcepten in op de gemakstrend.

De menukortingen gelden vanaf deze week, schrijft Distrifood op basis van een bericht van Picnic aan klanten. De nieuwkomer op de online boodschappenmarkt bezorgt alleen nog in Amersfoort en, vanuit dezelfde hub, in Leusden.

Bezorgterrein
In de loop van het nieuwe jaar moet het bezorgterrein worden uitgebreid naar een aantal grote steden in Midden-Nederland. ‘Je moet dan denken aan Utrecht, Almere en Apeldoorn’, liet medeoprichter Michiel Muller eerder deze maand weten. Als Picnic daar actief wordt, zullen er nieuwe hubs komen, van waaruit de boodschappen met eigen elektrische voertuigen worden bezorgd. De super beschikt over een centraal magazijn in Nijkerk.

‘Laagste prijs, gratis thuis’
Muller lanceerde Picnic eind september in Amersfoort, samen met Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys en Bas Verheijen. Ze hebben alle vier een aandeel in de startup, net als inkooppartner Boni en een aantal particuliere investeerders en investeringsfondsen. Met de belofte ‘laagste prijs, gratis thuis’, denkt Picnic een grote groep supermarktklanten aan zich te kunnen binden.

Lees ook: