Amazon stopt volgende zomer met Amazon Webstore, software waar de sites van duizenden online retailers op draaien. Het bedrijf heeft afspraken gemaakt om merchants een zachte landing te laten maken bij Shopify.
De leverancier van e-commerce software omschrijft zichzelf als de ‘preferred migration provider’ van Amazon. Er zijn tools gemaakt waarmee gebruikers van Amazon Webstore gemakkelijk kunnen verhuizen naar Shopify. Zo hoeven ze productcatalogi niet opnieuw aan te maken en artikelinformatie niet te herschrijven. Dankzij een koppeling kunnen de nieuwe Shopify-klanten binnenkort ook eenvoudig verkopen op de marktplaats van Amazon.
Shopify in trek
'Shopify belichaamt de kracht van eenvoud in een steeds complexere wereld van commerce services', verklaart Amazon over de samenwerking. De beursganger groeit hard en is populair bij de grote jongens; het Canadese bedrijf pioniert met een winkeltoepassing op Facebook; zakelijke klanten kunnen hun complete assortiment slijten op het sociale netwerk, dat daarmee uitgroeit tot een webwinkelcentrum. Eerder was Shopify betrokken bij de introductie van de koopknop van Pinterest.
Maandbedrag en transactievergoeding
Amerikaanse online retailers betalen maandelijks 79 dollar voor Amazon Webstore, plus een vergoeding van 2 procent per transactie. Het in 2010 gelanceerde platform werd later ook in Europa uitgerold. De grote Britse warenhuisketen Marks & Spencer was lange tijd een van de bekende afnemers. Op 1 juli 2016 gaat de stekker eruit.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon begeleidt webwinkeliers naar Shopify
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.