Twinkle | Digital Commerce

Mijnwebwinkel mikt op groei over de grens en grotere klanten

2017-05-27
180101
  • 1:10

Mijnwebwinkel heeft deze week een nieuwe website en een nieuwe huisstijl geïntroduceerd. De Nederlandse webwinkelbouwer wil zich meer dan voorheen gaan richten op het hogere segment. Als MyOnlineStore zoekt het bedrijf groei in het buitenland.

‘We zijn druk bezig met de voorbereidingen om de grens over te gaan’, vertelt marketingcoördinator Christian Waijers aan Twinkle. ‘Het meertalig maken van ons platform is nagenoeg afgerond en we zijn onze servers aan het onderbrengen bij een hosting-partij die nog meer schaalbaarheid kan bieden.’

MyOnlineStore
Mijnwebwinkel is al even actief op de Belgische markt. Waijers wil niet kwijt naar welke klanten het bedrijf nu het eerst zal uitbreiden. Directeur Alex Pansier liet aan Webwinkel Weblog weten dat Mijnwebwinkel verder kijkt dan naar buurlanden. MyOnlineStore is de overkoepelende naam voor de alle activiteiten. Het bijbehorende .com-domein is al geclaimd, maar verwijst nu nog naar het vernieuwde, responsive Mijnwebwinkel.nl.

Hoger segment
Mijnwebwinkel leunt voor een groot deel op startende webwinkeliers, met een relatief klein budget. ‘Voor die groep zullen we er altijd blijven’, zegt Waijers. ‘Maar we zetten nu zulke grote stappen met ons platform, dat we interessanter worden voor online ondernemers met een groter budget. Want waarom zouden ze meer betalen als ze voor een paar tientjes per maand een makkelijk en krachtig systeem kunnen krijgen?’