Twinkle | Digital Commerce

Beslist.nl vanaf vandaag verder met cpc

2017-05-27
179101
  • [nieuws]
  • 1:40

Het nieuwe afrekenmodel van Beslist.nl, op basis van kliks, gaat vandaag in. Campagnes die uit stonden zijn automatisch aangezet. Veel webwinkeliers vinden de minimale cost per click (cpc) te hoog en zeggen Beslist.nl de rug toe te zullen keren.

Of dat gebeurt, zal blijken. Webwinkeliers kunnen in een veiling aangeven hoeveel ze voor een klik vanuit Beslist.nl naar hun webwinkel overhebben. Wie meer biedt, komt prominenter in beeld. Klikvergoedingen beginnen in verschillende subcategorieën bij meer dan 1 euro. Onder artikelen op deze site hebben klanten van Beslist.nl aangegeven dat de nieuwe tarieven voor hen onwerkbaar zijn.

Campagnes weer aan
Beslist.nl liet klanten enige tijd geleden weten dat campagnes die ‘uit’ stonden automatisch weer gaan draaien tegen de minimale kliktarieven. ‘Zorg er dus voor dat uw biedingen op maandag 1 juni juist zijn ingesteld.’ Wie geen actie heeft ondernomen, betaalt vanaf vandaag mogelijk onbedoeld voor kliks op Beslist.nl.

Geen pop-ups in rekening
Twee weken geleden werd de cpc-veiling opengesteld. Sindsdien kunnen webwinkeliers biedingen instellen om een goede ranking op Beslist.nl te garanderen. Ze betalen voortaan alleen nog voor kliks naar hun eigen shop. ‘De clicks die een pop-up scherm tonen met informatie over uw producten worden niet langer in rekening gebracht’, verzekert de vergelijker.

Conversiepixel
Met de introductie van het ‘vernieuwde’ cpc-account voert Beslist.nl vandaag opnieuw een drastische wijziging van zijn afrekenmodel door. Vorig jaar nog besloot het bedrijf klikvergoedingen overboord te gooien om helemaal over te stappen op verkoopcommissies. Cost per sale (cps) komt dit najaar wel terug, maar alleen bij verkopen die op Beslist.nl zelf worden gedaan (via de zogenoemde ‘Winkelwagen’). Een conversiepixel in de checkout van webwinkeliers is zodoende overbodig.

Grip en controle
Beslist.nl zegt zich ‘verder te willen ontwikkelen als partner van webshops’. Het nieuwe cpc-account moet webwinkeliers meer grip en controle bieden bij het optimaliseren van campagnes. ‘Uw statistieken zijn overzichtelijker en een aanpassing van uw bod is rechtstreeks van invloed op de positionering van uw artikelen in de desbetreffende productcategorie.’