Twinkle | Digital Commerce

Beslist.nl opent veiling voor nieuwe cpc-tarieven

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:28

Sinds deze week kunnen zakelijke klanten van Beslist.nl biedingen instellen voor de nieuwe kliktarieven. Per categorie en soms zelfs per merk is er een minimale cost per click (cpc) gedefinieerd. Wie meer biedt, komt prominenter in beeld. 

Beslist.nl voert een drastische wijziging van zijn afrekenmodel door. De vergelijker lanceert binnenkort een ‘vernieuwd’ account op basis van cpc. Vorig jaar nog besloot het bedrijf klikvergoedingen overboord te gooien om helemaal over te stappen op verkoopcommissies. Cost per sale (cps) zal in de nieuwe situatie blijven bestaan, maar alleen bij verkopen die op Beslist.nl zelf worden gedaan (via de zogenoemde ‘Winkelwagen’). De conversiepixel in de chekout van webwinkeliers wordt daarmee overbodig.

Alleen uitkliks
Het nieuwe beleid gaat per 1 juni in, maar webwinkeliers kunnen al sinds afgelopen dinsdag biedingen instellen om een goede ranking te garanderen. Binnen de productgroep mode begint het bieden in verschillende subcategorieën pas bij een klikvergoeding van een euro of meer. Webwinkeliers betalen straks alleen nog voor kliks naar hun eigen shop. ‘De clicks die een pop-up scherm tonen met informatie over uw producten worden niet langer in rekening gebracht’, verzekert de vergelijker.

Grip en controle
Beslist.nl zegt zich ‘verder te willen ontwikkelen als partner van webshops’. Het nieuwe cpc-account moet webwinkeliers meer grip en controle bieden bij het optimaliseren van campagnes. ‘Uw statistieken zijn overzichtelijker en een aanpassing van uw bod is rechtstreeks van invloed op de positionering van uw artikelen in de desbetreffende productcategorie.’

Uit wordt aan
Beslist.nl laat zakelijke klanten tenslotte weten dat campagnes die momenteel ‘uit’ staan, per 1 juni automatisch weer zullen draaien tegen de minimale kliktarieven. ‘Zorg er dus voor dat uw biedingen op maandag 1 juni juist zijn ingesteld.’