Sinds deze week kunnen zakelijke klanten van Beslist.nl biedingen instellen voor de nieuwe kliktarieven. Per categorie en soms zelfs per merk is er een minimale cost per click (cpc) gedefinieerd. Wie meer biedt, komt prominenter in beeld.
Beslist.nl voert een drastische wijziging van zijn afrekenmodel door. De vergelijker lanceert binnenkort een ‘vernieuwd’ account op basis van cpc. Vorig jaar nog besloot het bedrijf klikvergoedingen overboord te gooien om helemaal over te stappen op verkoopcommissies. Cost per sale (cps) zal in de nieuwe situatie blijven bestaan, maar alleen bij verkopen die op Beslist.nl zelf worden gedaan (via de zogenoemde ‘Winkelwagen’). De conversiepixel in de chekout van webwinkeliers wordt daarmee overbodig.
Alleen uitkliks
Het nieuwe beleid gaat per 1 juni in, maar webwinkeliers kunnen al sinds afgelopen dinsdag biedingen instellen om een goede ranking te garanderen. Binnen de productgroep mode begint het bieden in verschillende subcategorieën pas bij een klikvergoeding van een euro of meer. Webwinkeliers betalen straks alleen nog voor kliks naar hun eigen shop. ‘De clicks die een pop-up scherm tonen met informatie over uw producten worden niet langer in rekening gebracht’, verzekert de vergelijker.
Grip en controle
Beslist.nl zegt zich ‘verder te willen ontwikkelen als partner van webshops’. Het nieuwe cpc-account moet webwinkeliers meer grip en controle bieden bij het optimaliseren van campagnes. ‘Uw statistieken zijn overzichtelijker en een aanpassing van uw bod is rechtstreeks van invloed op de positionering van uw artikelen in de desbetreffende productcategorie.’
Uit wordt aan
Beslist.nl laat zakelijke klanten tenslotte weten dat campagnes die momenteel ‘uit’ staan, per 1 juni automatisch weer zullen draaien tegen de minimale kliktarieven. ‘Zorg er dus voor dat uw biedingen op maandag 1 juni juist zijn ingesteld.’
Een euro of meer voor sommige groepen vind ik nogal fors. Is het dan ook eindelijk mogelijk om een dag limiet in te stellen? Toen ik er mee stopte een aantal jaar geleden was dit, onbegrijpelijk genoeg, niet mogelijk.
Bij de laatste tariefwijziging was er nogal wat ophef over het opnieuw "aanzetten" van campagnes die uit stonden. Dit heeft sommige partijen veel geld gekost omdat, naar mijn mening, het volstrekt onduidelijk was dat dit ging gebeuren. (zie bijv. voor wat verhalen hierover: http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=45818).
Dit zelfde grapje gaan ze dus nu weer herhalen?
Gaan ze met het stoppen van het in rekening brengen van extra kliks nu ook een keer stoppen met het "preloaden" van webshopszodra een product wordt bekeken op beslist.nl? (waardoor het voor de webshop ook lijkt alsof hij een bezoeker heeft gehad terwijl deze de shop nooit heeft gezien) Een nogal vreemde praktijk die echt achterhaald is (dit wordt namelijk optioneel ook door de browser zelf gedaan, en is ook uit te zetten zodat je bijv niet extra dataverkeer opbrandt als je op een mobiel netwerk zit.
Goed dat ze stoppen met de betaalde popup kliks, want dat sloeg nergens op. Maar belachelijk dat ze de tarieven opeens met 300 a 500% verhogen! De kliktarieven die ze vragen zijn echt buiten proporties.
Voor de categorie baseballcaps vragen ze 49 cent, terwijl de gemiddelde prijs van een petje maar 15 euro is.... Zelfs met een conversie van 10% is dit niet rendabel. Ik verwacht dat heel veel bedrijven hun assortiment van Beslist.nl zullen verwijderen. Op deze manier worden ze nooit "Partner van webshops".
We waren de eerste met CPS en waren op Twinkle lovend over die stap. Alleen betalen als je wat verkoopt. Dat enthousiastme is nu echter geheel weg. Helaas..
De afrekening was steeds vol fouten (geannuleerde of niet voltooide orders werden gewoon berekend, de Magento-plugin was slecht). CPS is in onze ogen cost per SALE, niet cost per LEAD...Misleidend dus...
CPC is voor ons nutteloos, veel betalen voor weinig tot geen klanten. We zijn dus genoodzaakt met Beslist te stoppen.
Jammer dat een duidelijke en aantrekkelijke strategie zo slecht werd uitgevoerd en na minder dan een jaar al weer verlaten wordt. En wordt ingeruild voor oude wijn in nieuwe zakken..;-(
@Henk Ik vind fors nog erg zacht uitgedrukt. Eerst is het minimale tarief 0,15 (voor een mode categorie) hier krijg je dan 3 keer zoveel popup kliks. Halen we die weg dan was het minimale tarief 0,60... Even snel rekenen toch bijna een tariefstijging van 100% HULDE!
Bijvoorbeeld kinderkleding, babykleding of ondergoed lijkt me onmogelijk vol te houden met deze tarieven.
Maar goed wie graag wil leeglopen moet zich zeker aansluiten.
Ik verwacht binnen 2 maanden weer een nieuw model. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de grote jongens hetzelfde tarief/model krijgen voorgespiegeld. Die lachen je toch uit?
De nieuwe minimum CPC van Beslist.nl is, in de rubrieken die voor ons gelden, zon 5 keer zo hoog als eerder het minimum CPC was. Beslist kan nu wel zeggen dat alleen de outclick berekend wordt en niet meer de tussenclicks, maar verkapt is dat nog steeds zo met deze verhoging!
We hebben het aantal bezoekers via Beslist van 2014 genomen en vermenigvuldigd met de nieuwe minimale CPC van juni 2015 (voor ons tussen de 50 en 60 cent). De kosten van alle clicks bij elkaar bedragen dan ongeveer hetzelfde als de gehele omzet via Beslist! Met de nieuwe CPC zullen we dus zelfs verlies gaan draaien.
Wij hebben een lage gemiddelde orderwaarde, zoals hierboven al genoemd zal het pas aantrekkelijk worden als je gemiddelde orderwaarde boven de 100,- ligt of een conversie hebt van 20% (niemand dus). Alleen de producten die meer kosten dan de 100,- zullen dus over blijven bij Beslist, terwijl ze juist groot zijn geworden doordat er alles te vinden is voor de online shopper (Dit, Dat, Alles!). Nu zijn de eerste 1250 clicks voor je account wel gratis, maar dit is per account, niet per week/maand of jaar. Een beetje serieuze webwinkel is daar vrij snel doorheen, zelfs met een paar clicks per dag.
We voorspellen dan ook dat Beslist.nl fors kleiner zal worden en er een andere speler zal opstaan die terecht in het grote gat van alle producten onder de 100,- zal springen.
Wie durft te springen? Het liefst vandaag nog
Opvallend, in het licht van de tweede koerswijziging van Beslist.nl binnen een jaar: oprichter Kees Verpalen, aanvoerder van de Quote 500 Junior, zei deze week tegen RTL dat een langetermijnvisie heilig is: 'Waar concullegas als Kieskeurig vooral bezig zijn met winstmaximalisatie, kijken wij elke dag weer naar wat er beter kan. Ik heb gehamerd op een grote koersvastheid: ook bij tegenwind een steady koers blijven houden en niet opportunistisch handelen.'
wij houden het ook voor gezien bij Beslist.nl. minimum tarieven van 1,- a 1.38 per bezoeker voor categorie schoenen. Ze zijn echt helemaal de weg kwijt daar. Wij gaan echt niet werken voor beslist.nl daar valt echt geen winst meer te behalen voor ons.
Het oude systeem heb ik ook flinke kritiek op gehad met hun inbount popup clicks. Heb diverse mailwisselingen en telefoon gesprekken met ze gehad. Als een ding mij duidelijk geworden is is dat beslist.nl bepaald niet mee denkt maar zeer arrogant is en schijt heeft aan wat jij zegt of denkt. als je niet aan staat wat wij bieden dan ga je toch gewoon weg! Prima dat doen wij nu dus ook
Ik hoop stelling dat vele zullen volgen.
Jammer dat een platform als Beslist niet zo makkelijk is te realiseren. Ik heb de juiste plannen. Echter, er is niemand die ik heb kunnen vinden met de juiste kwaliteiten die een soortgelijke platform voor mij kan realiseren. Een platform realiseren waar je ECHT partner van de webshops bent. Mocht iemand de techniek van Beslist in huis hebben schroom dan niet om contact met me op te nemen. Mijn handjes jeuken om frontaal de aanval te zetten op Beslist.
Ongelofelijk dit. Beslist is na jaren partner van webshops af. Altijd met plezier met beslist samengewerkt maar na dit nieuws gaan we onze 14 webshops eraf gooien.
@tunis
Naar mijn mening is het hele idee achter vergelijkingssites, zoals we ze nu zien in Nederland (behalve de pricewatch van tweakers.net dan) fundamenteel fout. Mensen bezoeken zo'n site om de goedkoopste prijs te krijgen, maar om hoog in de lijst te staan daar moet je fors betalen waardoor je uiteindelijk duurder bent dan iemand die niet aan betaalde vergelijkingssites doet.
De nieuwe tarieven zijn voor ons ook niet meer betaalbaar. Wij zullen dus helaas ook vanaf 1 juni moeten stoppen met beslist.nl
Op zich een goed model. Beetje gekopieerd van Google maar het is dan ook het meest logische systeem. Laat ondernemers bieden op specifieke zoekwoorden waarop zij graag willen scoren.
Ook hier iemand die weg zal gaan met een aantal shops, het wordt te gek... 1,10 voor massage olie kliks... ze maken het je ook nog eens moeilijk om alles op ''niet zichtbaar'' te zetten.... met heel wat categorieen, ben je zo al een uur aan het uit klikken...
Beslist <-- niet doen !!!</p>
@ero
Let op: Alles wat je nu uitzet wordt op 1 juni weer automatisch aangezet. Dus je kan het dan weer opnieuw doen.
Dit is niet te voorkomen! Toen bij ons de producten weer op de betaalde versie gezet werden (zo'n twee jaar geleden toen de tarieven ook aangepast werden) werd ons doodleuk gezegd dat dit volgens de overeenkomst mocht (wat naar mijn mening echt niet zo is) en dat we maar ons account op moesten zeggen en een nieuw gratis account moesten aanmaken om dit te voorkomen.
Al met al allemaal een vreemde gang van zaken. Bij iedere tariefswijziging zetten ze je al je biedingen weer aan.
Ook vreemd dat ze niet vermelden hoe laat dit gaat gebeuren (ik heb tenminste geen tijdstip gezien). Je wordt geacht om vanaf zondag vanaf 24:00 uur steeds te refreshen zodat je er direct bij bent zodra alles weer aan gezet wordt zodat je alles dan zo snel mogelijk weer uit kan zetten als je niet op kosten gejaagd wilt worden...
@Henk
Als ik het goed begrepen heb kun je nu al de cpc tarieven instellen, die zijn dan per 1 juni meteen geldig. Stel ik zet nu alles uit, dan verdwijnen de producten. Aldus een mailtje van het contact center. Stel je doet dit pas op 1 juni, dan duurt het nog een dag voordat deze wijziging verwerkt zal worden door de site. Doe het dus voor 1 juni, dan kost het je niets.
@ero
Goed om te horen. Ze hebben blijkbaar wat geleerd van het vorige debacle toen de tarieven werden aangepast.
Gezien de nieuwe tarieven zullen velen het CPC-model van Beslist.nl gaan verlaten. Het is simpelweg gewoon niet rendabel om een CPC-tarief te rekenen van bijna een euro voor een paar sokken waar de verkoopsprijs al laag van ligt. Dit is meer werken voor dan werken mee!
Beslist.nl voert onder de noemers "partner van webshops" en "meer grip en controle" een forse verhoging van de cpc tarieven door. Voor ons en vele andere wordt beslist.nl langzaam veel te duur. Beslist.nl zou als partner van webshops eerst eens zijn eigen zaakjes op orde moeten brengen. Verbeter eindelijk is de zoekresultaten en productcategorieen. En als je dan toch bezig bent... maak je website responsive voordat je weer een prijs verhoging doorvoert!
Waar ik me wel aan stoor is dat veel webshops (ook hier op Twinkle) melden dat ze hun producten weghalen. Ik geloof er geen snars van en uiteindelijk blijft iedereen gewoon netjes bij Beslist.nl (dit geldt voor zowel de grote jongens als Coolblue & Wehkamp als de kleine webshops). Het vermogen van K. Verpalen groeit elkaar jaar met honderden procenten!
Tunis: Geloof mij, dit gaat nu echt wel gebeuren. Niemand gaat een euro of meer per klik betalen. De grote webwinkels krijgen wellicht andere tarieven, maar de kleinere webwinkels hebben echt niet de marges om zulke CPC tarieven te kunnen betalen. Wanneer dit wel gedaan wordt, zou er verlies gemaakt gaan worden.
@Alexander,
Bij de vorige heisa (conversiepixel Beslist.nl) riepen heel veel bedrijven dat ze niet meer zouden meedoen. Echter, nagenoeg iedereen bleef gewoon adverteren via Beslist.nl.
@Tunis: dat komt ook omdat de soep (zeker door de grotere partijen) niet zo heet werd gegeten als 'ie aanvankelijk werd opgediend door Beslist.nl.
@Tunis, die bedrijven zijn uiteindelijk gebleven nadat Beslist was bijgedraaid en de CPS+Conversiepixel niet verplicht meer stelde wat zij daarvoor wel aankondigde te gaan doen.
Voor de kwaliteit van Beslist begrijp ik dat je de gratis kliks niet langer meer toestaat. Daardoor zijn er in verloop van tijd een hoop "rommel webshops" op Beslist gekomen. Maar om nu de huidige CPC prijzen in 1 klap te vervijfvoudigen is wel een ander uiterste.
Ik vraag mij werkelijk af wat Beslist met deze nieuwe strategie wil gaan bereiken. Hierover lees je niets. Ook ik verwacht dat er een hoop shops gaan vetrekken als de prijzen daadwerkelijk zo hoog blijven als dat ze nu worden voorgesteld. Kun je jezelf als Beslist.nl zijnde daarna dan nog "Het grootste online winkelcentrum" noemen?
@tunis
Natuurlijk krijgen grotere partijen zoals wehkamp andere (betere) prijzen. Daarnaast hebben deze grote partijen ook nooit de conversiepixel gebruikt. Vandaar dat deze ook weer is afgeschaft.
@erik als ik de press releases en andere uitingen van beslist.nl zo lees dan krijg ik de indruk dat ze de boel aan het opkloppen zijn voor een eventuele verkoop. Geen idee welke partij dat zou zijn alleen. Wel heel zinnig omdat, volgens mij, de meerwaarde van dit soort algemene "vergelijkingssites" (waar beslist.nl meer valt in de categorie online catelogus dan vergelijkingssite) steeds minder wordt en wellicht op de lange termijn misschien zelfs overbodig zal worden.
Goede stap van beslist, met deze tarieven wordt de site zo uitgedund dat deze uiteindelijk niet meer interessant is voor de klant.
Wij haken in ieder geval af.....
Beslist is groot geworden door het enorme aanbod op de site. De consument kon elk artikel er wel vinden, dit ook mede door de gratis vermeldingen van webshops.
Van een shampoo, tot een emmer, tot een klok, een schildersdoek noem het maar op.
Vorige week heeft beslist alle gratis vermeldingen een dag uitgezet, het aantal artikelen op de site zakte dramatisch, alleen nog de duurdere artikelen bleven over.
Met deze tariefsverhoging zullen ook de retailers met artikelen tot een 50 euro massaal gaan afhaken, het is niet rendabel.
Het aantal artikelen zal hierdoor nog verder omlaag gaan. Men kan beter de reclameleus van 25 miljoen artikelen al vast gaan aanpassen, ik denk dat er nog geen 10% van overblijft.
Uiteindelijk zullen consumenten de site links laten liggen, omdat men toch niet kan vinden wat men zoekt, afgezien van de duurdere artikelen, zeg boven de 100 euro.
Beslist graaft hier zijn eigen graf...
Wordt tijd dat er een echt onafhankelijke vergelijkings-site komt, waar gewoon elke webshop vermeld kan worden, niet op cpc of cps basis maar gezamelijk de kosten dragen dmv een abonnement.
Dit zou zowel voor de consument als de retailers een uitkomst zijn.
Een eerlijke vergelijking op basis van eigenschappen en prijs, en niet op basis van degene die het meest kan betalen staat bovenaan.
Zelfs als je in beslist selecteert op laagste prijs, wordt deze helemaal niet getoond, dan staan nog steeds degenen die het meest per klik betalen bovenaan.
Eigenlijk wordt de consument hier gewoon bedonderd.
@Ruud,
Een beidingsysteem is principe eerlijk. Wie meer betaald die eindigd ook gewoonweg hoger (ook Google doet het op deze manier). De klikprijzen die ze vragen zijn gewoon absurd hoog. Ben wel benieuwd wat het verschil bijv. is t.o.v. Kieskeurig.nl.
Het klinkt plausibel als Beslist.nl zich voorbereid op een eventueel verkoop. Als meer dan 90% van de webshops mee doet met zulke belachelijke prijzen dan ontvangt de heer Verpalen natuurlijk de jackpot voor Beslist.nl.
@ruud
Uiteindelijk vraag ik me af of het zo veel duurder wordt dan het nu is (ik heb echter nog geen lijst met tarieven gezien). Omdat popup clicks ook als click werden geteld betaalde je per bezoeker minimaal 2 clicks. In de praktijk zullen dat er dus meer zijn geweest, dus 3, 4 of meer keer de cpc per bezoeker lijkt mij niet ondenkbaar. Helaas kan ik hier geen uitspraak over doen op basis van de data in mijn eigen logs, omdat je webshop volledig wordt ingeladen in een (onzichtbare) iframe (inclusief tracking javascript enzo) zodra de product popup zichtbaar is op beslist.nl.
Het grootste verschil is dat je nu niet meer aan het rekenen hoeft te gaan om te kijken wat je conversie nu echt is en wat iedere verkoop nu daadwerkelijk kost. Neemt niet weg dat het, vergeleken met bijv. adwords, enorm duur is (dit was toendertijd het geval voor de branche waar ik in zit).
Beslist is toch een vergelijkingsplatform zodat de consument de goedkoopste artikelen kan vinden? De goedkoopste aanbieders kunnen de CPC tarieven nooit betalen uit de marge dus de duurste aanbieders zullen op Beslist overblijven. Dan verliest Beslist toch zijn volledige meeerwaarde richting de consument?
Als je vanuit de korte termijn bekijkt is het wel logisch. Ze staan op alle termen hoog in Google en voor iedere bezoeker die nu doorklikt naar een leverancier wordt het voor Beslist nu kassa. Jammer voor ons. Want wij gaan Beslist hierbij niet sponsoren.
Is Beslist.nl nog wel een vergelijker? Ik denk van niet want de propositie van Beslist.nl is juist het grootste online warenhuis van NL.
Moet toegeven veel verkocht via beslist.nl Deze tarieven kunnen we ook niet meer betalen. Uitwijken naar google ads is voor ons de oplossing. Hier zijn we dan ook een campagne aan het starten. Als we verder gingen met beslist.nl waren we binnen no-time failliet... Volgens mij mag je dit onder de noemer van guerriliamarketing gooien.
Wij zitten met meerdere webshops op Beslist waar we duizenden producten aanbieden. Tot maandag. Dan niet meer. Voorheen hadden we een gemiddelde cpc van 15-20 cent, verschillend per week. Nu zouden we op een gemiddelde cpc van minimaal 1,10 komen. En dat keer duizenden kliks. Dat is zelfs voor een wat grotere speler met degelijke investeerders, niet rendabel.
Ze hebben jarenlang gewerkt aan een gigantische marktpositie van misschien wel 90% op de markt van prijsvergelijking. En dat gooien ze nu per juni volledig weg. Veranderingen zijn prima, maar niet te rigoreus. Wij zijn weg.
Grote bedrijven denken vaak dat ze alles kunnen maken en niet kunnen omvallen.
Wij hebben de laatste tijd gezien dat het ook vaak anders loopt, kijk naar een blackberry.
Eens succes betekent niet altijd succes.
Beslist heeft hiermee de eerste stap in een doodlopende weg gezet.
Ook wij gaan stoppen.
@appie
Die cpc betaalde je per product popup op hun site. Dus per klik naar je site toe was het minimaal 30-40 cent (In het allergunstigste geval. Dus waarschijnlijk een stuk meer in de praktijk). Adwords in overigens sowieso goedkoper als je het een beetje slim aanpakt. Moet ook wel, want beslist haalt een groot gedeelte van hun bezoekers immers ook met adwords binnen en zij moeten er ook iets aan overhouden.
Ik kan iedereen aanraden om eens een week of twee helemaal te stoppen met betaalde reclame. Wij hebben dit gedaan en kwamen er achter dat, hoewel de omzet lager was, de winst uiteindelijk hoger was. Maar dit hangt natuurlijk helemaal af van oa de mate van concurrentie in je branche.
De prijzen zijn absurd hoog en absoluut niet markt conform wat betreft de cpc. Raar dat daar niet goed over nagedacht is met een behoorlijk aantal klanten/producten. Ken de markt en maak de categorieen specifieker.
Brede categorieen zoals stoelen worden boven de 1 euro ingezet. Je moet dan een behoorlijke conversieratio hebben wil je een stoel van +- 50 rendabel verkopen.
Ohja vergeet het niet optijd aan te passen, aangezien er een dag overheen gaat.
Ik heb het idee dat ze toch nog de gratis productvermeldingen gehouden hebben. Onze producten staan in ieder geval allemaal nog op beslist.nl, ondanks dat ik alles uitgezet heb. Hopelijk krijg ik er morgen geen dagreportage met een groot bedrag voor..
@Alexander
Onze feed was ook nog steeds actief ondanks dat we alles van onze kant hebben uitgezet. Na een boos mailtje van onze kant is alles uitgezet en vanaf vandaag zijn we offline op beslist. Dat grapje van gisteren heeft ons wel 900 euro gekost...
@appie
Hierboven stelt iemand dat hij in een mailte van beslist.nl te horen heeft gekregen dat wanneer je nadat de "veiling" is opengegaan je je producten op 0 hebt gezet deze niet actief zouden worden gezet op 1 juni.
Direct opgezegd met onze website, dit gaat toch ook nergens meer over zeg. Sommige groepen 300 a 400% stijging!
En dan in de mail die je kreeg doen ze het voorkomen alsof je nu opeens voordeliger uitbent. Dit is echt PURE OPLICHTING en ze gokken erop dat mensen het allemaal niet goed in de gaten houden.
Jammer ze begonnen goed, maar worden nu gewoon inhalig en vergeten wie ze groot hebben gemaakt. Als je zaken wilt doen moet iedereen wat kunnen verdienen dan doe je het goed op lange termijn!
BESLIST NIET (MEER) voor ons!
Wij hebben na vanmorgen toen we de dagreportage kregen van 1 juni ook alles uit gezet. Een cpc ondergrens van 67 cent in de categorie dvd is niet te betalen.
Ik heb nog contact gehad maar ze blijven bij hun verhoging. Jammer.
Ik zie trouwens websites als Bol.com en Fonk ook niet meer dus die zijn ook al vertrokken.
@appie
Oke, dat is wel apart. Ons assortiment (ruim 7000 producten) staat nog steeds op Beslist.nl. Vandaag dagreportage gehad voor slechts 4 euro. Daar kan ik wel mee leven dan..
tja....wij maakten na jaren te veel betalen gebruik van het gratis account. Kreeg toch rond de 150-200 bezoekers per dag vanuit beslist. Betaald waren dat er veel meer, maar door de pop-up kliks was het gewoon te duur geworden. Ik wilde de nieuwe cpc koers een kans geven dus alles op minimale bod gezet....en wat denk je de helft minder bezoek in totaal rond de 80 bezoekers x 0,67 Dus ruim 50 euro kosten en 0 conversies op basis van last click. Tja.... Ook al gaat mijn conversie naar 8% dan kan het nog niet uit....helaas pindakaas ik ben direct gestopt.ndit heeft geen enkele zin....
Ik zie zelfs nu dat mijn reactie is verwijderd!
Kijk dan ben je goed bezig!
Wij verkopen trendy sieraden waaronder bijv. armbandjes van 4,95 verkoop, daar is de minimale CPC nu 58 cent voor! Sjaals (verkoop 9,95) zelfs 87 ! Daar verdien je dus helemaal nul komma nul meer aan, heb ook alles uitgezet nu, ben er ook een poosje mee bezig geweest! Jammer er kwamen best wel bezoekers via Beslist, maar na 5 jaar is het nu voor mij ook GEEN BESLIST meer!
Dezelfde ervaringen als BeslistNiet. Eerst te veel betalen, toen gratis. Mijn productfeed aangepast. Alle producten minder dan 10,00 verwijderd. 1 juni 58 clicks totaal 34,50, 1 artikel verkocht á 16.75. 2 Juni 43 clicks totaal 20,81, verkoop 26,50. Dus alles maar op 0 gezet.
Jammer, ga nu wel meer in add words investeren.
Ook wij zijn gestopt bij Beslist.nl. Het was simpelweg niet meer te betalen. Met het CPS zijn ze al eens de fout in gegaan, en nu doen ze het met die absurde CPC tarieven nog eens dunnetjes over. Het is niet chique van mij, maar ik hoop dat dit het begin van het einde is voor Beslist.nl.
Na bericht dat de pop-up clicks gingen verdwijnen, de gratis vermeldingen gingen vervallen en de kliktarieven aangepast zouden worden, eerst maar eens afgewacht wat de resultaten zijn. 1-6 een kostenstijging van voorheen 10-15 euro per dag naar 100 euro terwijl de omzet slechts een minimale stijging te zien gaf. Kleine aanpassing doorgevoerd, een aantal groepen uitgezet en een aantal artikelen uit de feed verwijderd -> 2-6 kosten ruim boven 100 euro en omzet lager dan voorheen.
Nog een aanpassing doorgevoerd, het meerendeel van de groepen uitgezet, ben benieuwd naar de resultaten. Verwachting is dat het niet meer mogelijk is om rendabel via Beslist te werken, zoals dat ook al bij Kieskeurig het geval was na de tariefsverhoging daar van afgelopen oktober.
Helaas, op naar Adwords dan maar. De zogenaamde vergelijkingssites gaan ten onder aan hun success en de daarop volgende arrogantie.....
Wat ze in jaren opgebouwd hebben wordt nu in 1 dag afgebroken.
Beslist is met name zo groot geworden door de grote content, dit mede verkregen door ook een gratis vermelding toe te staan.
Nu dit voorbij is en de prijzen voor een betaald account niet te betalen zijn zal het snel bergafwaarts gaan met beslist.
Er staan nu nog een hoop gratis vermeldingen op hun site, maar als deze er ook af zijn, kijk dan maar is hoezeer de content is uigedund.
En content dat is nu net wat de consument wil, op 1 site bijna alles kunnen vinden.
Ze gaan zo in hoog tempo Kelkoo achterna, ook eens een grote speler en nu van nagenoeg geen importantie meer.
Het zou het management sieren dit allemaal zo snel mogelijk terug te draaien en eens echt met de webshops te gaan samenwerken, in plaats van ze alleen maar leeg te willen zuigen.
Een model waarbij er niet voor beide partijen voordeel valt te behalen, maar waarbij slechts 1 partij zijn zakken probeert te vullen heeft geen bestaansrecht.
Het gat in de markt wordt dan ook vanzelf door andere partijen ingevuld.
Als beslist op deze weg doorgaat zullen wij dit ook gaan zien...
@Anton
Ze zijn al langer bezig met de afbraak naar mijn mening. Technologisch zijn ze stil blijven staan in 2005 ofzo. De enige poging om te vernieuwen in de afgelopen jaren was zo ondoordacht dat een aantal maanden later alles opnieuw om moest (CPS en de conversiepixel). Hoeveel manuren zijn daar niet mee weggegooid?
Ze noemen zichzelf het grootste warenhuis van Nederland. Maar dit slaat de plank volledig mis. De vergelijking met een online catalogus is veel treffender. En dat is ook direct waar het mis gaat. Er is technisch zo veel mogelijk. Kijk bijvoorbeeld naar de pricewatch van tweakers.net.
In het artikel op twinkle staat drastische wijziging, dit moet dramatische wijziging zijn.