Twinkle | Digital Commerce

Internationale omzetgroei Asos nog minimaal

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:03

Asos zag zijn omzet het afgelopen half jaar met 14 procent stijgen tot 550,5 miljoen pond. De winst voor belasting daalde ten opzichte met dezelfde periode in 2014, vanwege investeringen in een mondiaal distributienetwerk.

Asos zag in de zes maanden tot 28 februari vooral de omzet uit eigen land (27 procent) stijgen (pdf). De opbrengsten uit internationale markten pluste met slechts 5 procent, naar 305 miljoen pond. Ondanks deze minimale groei haalt Asos nog steeds wel de meeste omzet uit het buitenland.

UK weer terug van weggeweest
Lange tijd groeide Asos vooral hard buiten zijn eigen Britse markt. Dit is sinds boekjaar 2014 (pdf) (eindigend in augustus) niet meer het geval. Toen was de groei in de UK (plus 35 procent) al groter dan die daarbuiten (plus 22 procent).

Concurreren op prijs
Asos-topman Nich Robertson meldt in het halfjaarbericht dat het bedrijf blijft investeren in het op prijs concurreren met andere internationale modepartijen. ‘Dit geeft ons vertrouwen in het tweede half jaar en het volledige boekjaar. Beide zullen in lijn zijn met onze verwachtingen’, zegt hij. In boekjaar 2015 wil Asos een groei van 15 tot 20 procent doormaken.