De genomineerden voor twee van de drie European E-commerce Awards 2014 zijn bekend. Tien bedrijven maken in juni kans om tijdens de zesde Global E-commerce Summit in Barcelona een Omnichannel Award of Pure Player Award uitgereikt te krijgen.
De genomineerden voor de Omnichannel Award, vorig jaar nog de Multichannel Award geheten, zijn meubelzaak Bolia, Marks & Spencer, Nespresso, Tesco en het Nederlandse G-Star. Zij bedienen hun klanten op een uitstekende manier via alle mogelijke kanalen.
Pure players
De Pure Player Award neemt de plaats in van de vorig jaar uitgereikte Cross-border Award. Voor deze prijs, bestemd voor retailers die van oorsprong enkel via het online kanaal verkopen, zijn Amazon, Asos, Net-a-Porter, Yoox en Zalando genomineerd.
Entrepreneurial Award
De genomineerden voor de Entrepreneurial Award worden begin juni bekendgemaakt. Deze prestigieuze prijs is bestemd voor de ‘Best Webshop of Europe’. Vorig jaar dong de toen ‘Beste webwinkel van Nederland’ Coolblue namens ons land mee naar deze award. Het Rotterdamse bedrijf zag de Franse ‘luxury resale store’ Vestiare Collective echter met de hoofdprijs naar huis gaan.
Duidelijk is al dat Bol.com dit jaar namens Nederland de strijd aangaat met andere Europese landwinnaars. Dat zal zijn op dag twee van de Global E-commerce Summit, die van 16 tot 18 juni plaatsvindt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nominaties European E-commerce Awards bekend
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.