Het sociale netwerk voor Duitse online retailers, Bepado, is vorige week live gegaan. Webwinkeliers kunnen onderling contact leggen om zo bijvoorbeeld hun assortiment uit te breiden. Bepado heeft ook een b2c-gedeelte.
Bepado werd in juni 2013 in bèta gelanceerd voor online ondernemers die graag in contact komen met andere retailers. Het doel van de portal is om het netwerk van retailers uit te breiden zodat zij onder andere hun productaanbod kunnen vergroten en zich met gezamenlijke marketingcampagnes beter staande kunnen houden tegenover de ‘grote marktplaatsen’ als Amazon en eBay, zo staat op de site van eigenaar Shopware geschreven. Bepado richt zich vooral op kleine en middelgrote retailers, aldus Internet World Business.
Consumentendeel
Momenteel zijn meer dan duizend verkopers actief op Bepado. Samen hebben zij 2,5 miljoen producten in het assortiment die consumenten via de b2c-ingang kunnen bekijken. De homepage bestaat uit een zoekbalk waarin de bezoeker een productsoort kan intikken. Daarna kan hij filteren op merk, kleur en prijs. Er kan betaald worden met, frappant genoeg, eBay's PayPal en met Amazon Payments.
Profiel
Verkopers hebben toegang tot hun eigen account via de homepage. Elke verkoper heeft zijn eigen profiel, waarop onder andere een beschrijving van de winkel te vinden is. Ook kunnen andere partijen zien welke producten de verkoper in het assortiment heeft, schrijft Heise Online.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Duits social netwerk voor retailers Bepado gelanceerd
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.