Twinkle | Digital Commerce

KLM gaat pakketreizen aanbieden

2017-05-27
180101
  • 1:53

KLM gaat na de zomer pakketreizen aanbieden op Klm.com. Topman Harm Kreulen heeft aan het ANP laten weten dat de luchtvaartmaatschappij meer vakantiegangers wil trekken. Touroperators zullen het niet leuk vinden, hoewel er volgens Kreulen ook weer niet zoveel verandert.
 
Vanaf komende september kunnen online bezoekers van KLM losse diensten van de luchtvaartmaatschappij en andere aanbieders bundelen tot pakketten. ‘Zodat de klant in één keer weet waar hij aan toe is, ook qua prijs’, aldus Kreulen tegen het ANP. ‘Door het bundelen van alle onderdelen van een vakantie, maken we het gemakkelijker voor de reiziger. Die ziet niet langer de prijs van de verschillende onderdelen, net als bij een touroperator.'

Toeristische bestemmingen
Kreulen, topman van KLM Nederland, laat verder optekenen dat stapsgewijs wordt begonnen met het aanbieden van pakketreizen naar toeristische bestemmingen in de hele wereld. Hij begrijpt dat touroperators als TUI en Thomas Cook, die veel vluchten van KLM verkopen, niet staan te springen: 'Die zullen dit niet zo leuk vinden, maar moeten ook begrijpen dat onze klant dit wil. Daar spelen we op in’, zegt hij tegen het ANP.

Dynamic packaging
Op vaksite TravMagazine laat Kreulen een iets ander geluid horen. Daar wijst hij erop dat de luchtvaartmaatschappij al lang actief is met dynamic packaging. ‘Goed beschouwd gaan we doen wat we nu ook al doen. Ook nu verkopen we via Klm.nl accommodaties en autohuur. Het enige verschil is dat we het straks gaan bundelen in één pakket, waarbij de prijs van de losse onderdelen niet meer zichtbaar is, en het daarmee makkelijker maken voor de klant. We willen dat de klant aan KLM denkt als hij aan vakantie denkt.'

Nieuw fundament
KLM lanceerde eind vorig jaar zijn ‘radicaal vernieuwde’ digitale pui in Nederland. Inspiratie en relevantie waren de vertrekpunten bij de bouw van de nieuwe site. ‘Klm.com was erg functioneel en robuust, maar nog maar weinig inspirerend’, vertelde director e-development Rob Zwerink destijds aan Twinkle. KLM legde volgens Zwerink een nieuwe basis om verder op te kunnen bouwen. De grootste online reisverkoper van Nederland en aanvoerder van de Travel 30 zet voor verdere groei in op personalisatie. ‘Het ultieme doel is relevante content te bieden op basis van individueel klantgedrag’ aldus Zwerink.

Lees ook: De opkomst van Virtual Tour Operating (Twinkle 1-2014)


Gerelateerde artikelen: