Twinkle | Digital Commerce

Vente-privee helpt partners mobiel verkopen in winkel

2017-05-27
180101
  • 1:27

Vente-privee.com maakt het voor zijn Franse retailpartners nu gemakkelijker om klanten mobiel te benaderen in fysieke winkels. De Pass+ is een applicatie waarmee consumenten in de winkel gerichte aanbiedingen op hun mobiele telefoon ontvangen.

De Franse flash sales site ontwikkelde vorig jaar oktober al een mobiele applicatie om retailpartners ook op straat consumenten aan te kunnen laten spreken. De Pass-app, inmiddels 3,8 miljoen keer gedownload volgens Ready to Fashion, toont consumenten in een straal van 50 kilometer de laatste aanbiedingen bij partners van Vente-privee.com. Zo worden zij naar de fysieke winkels van de partners gestuurd.

Mobile in store
Met Pass+ maakt het bedrijf naar eigen zeggen de stap van ‘mobile to store’ naar ‘mobile in store’. Retailpartners plaatsen een klein kastje bij de ingang van de winkel dat de Vente-privee-app in de smartphone van bezoekers een seintje geeft dat de consument zich in de vestiging bevindt. De consument krijgt vervolgens automatisch bericht van het laatste nieuws over de specifieke winkel en welke aanbiedingen in het filiaal gelden.

Review
‘De verkoper krijgt zo een realtime overzicht van het verkeer in zijn winkel en waar klanten in zijn filiaal naar op zoek zijn’, aldus Vente-privee-oprichter Jacques-Antoine Granjon volgens Ready to Fashion. Na zijn aankoop kan een klant een review over de bezochte winkel achterlaten in de applicatie.

Nederland
Vente-privee.com is sinds 2011 ook actief in Nederland. De flash sales site wil dit voorjaar zijn site gaan vertalen naar het Nederlands. Inmiddels zijn meer dan 100.000 Nederlandse accounts geregistreerd bij het Franse bedrijf. Vente-privee.com communiceerde in februari een totale jaaromzet van 1,6 miljard euro (uit 10.100 flash sales wereldwijd), bijna een kwart meer dan de 1,3 miljard euro in 2012.