H&M lanceert deze zomer een webshop voor Franse consumenten. Ook wil het later dit jaar in drie andere ‘grote online markten’ een shop openen.
H&M, met 125 miljoen euro omzet de nummer 7 van de Twinkle100, maakte vandaag zijn mondiale verkoopcijfers bekend van de drie maanden tot 30 november. Het bedrijf noteerde een omzetstijging van 12 procent naar 36,5 miljard Zweedse kronen (4,1 miljard euro). De netto winst kwam uit op 5,61 miljard Zweedse kronen (635 miljoen euro). Een kleine stijging ten opzichte van de 5,29 miljard Zweedse kronen in dezelfde periode in 2012.
Nieuwe markten
Naast de opening van nieuwe online winkels wil H&M dit jaar 375 nieuwe fysieke vestigingen openen. Een aantal daarvan komen in de ‘nieuwe gebieden’ Australië en de Filippijnen. Ook focust de van oorsprong moderetailer zich op nieuwe productcategorieën als wonen en sport. H&M Sport werd een jaar geleden ontwikkeld samen met Zweedse Olympische sporters om klanten ook kleding te bieden voor hun wekelijkse workouts.
Amerikaanse webshop
H&M opende vorig jaar de lang verwachte webshop voor de Amerikaanse markt. De online winkel zou begin 2012 van start gaan, maar de lancering werd uitgesteld tot het voorjaar en vervolgens tot de herfst. Ook dat werd niet gehaald. Uiteindelijk konden Amerikaanse H&M-fans in augustus 2013 hun slag ook online slaan.
Stories
Ook breidde H&M uit met een premium brand webshop met kleding en schoenen die ontworpen zijn aan de hand van de mode op blogs en social media. Stories.com opent dit jaar zijn eerste fysieke winkel in Nederland.
Foto: H&M fashion store, Shutterstock.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
H&M breidt online uit naar Frankrijk
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.