Twinkle | Digital Commerce

D-reizen opent shop-in-shops voor nichespelers

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:37

D-reizen wil populaire nichespelers in de reisbranche aan zich binden door hen een plek te geven binnen D-reizen.nl. ‘We hanteren hierbij het shop-in-shop principe binnen onze website.’

D-reizen streeft met de samenwerking met nichespelers uit de branche naar het meest complete online reisaanbod. ‘Voorheen focuste D-reizen zich vooral op mainstream producten’, zegt commercieel manager Robbert-Jan Meerpoel in de jongste uitgave van vakblad Trav magazine. ‘Maar je ziet dat nichespelers, zoals aanbieders van golfreizen, ook heel goed in staat zijn om de online klant aan zich te binden. D-reizen is vooral bekend als aanbieder van traditionele touroperators, met verzekeringen en autoverhuur erbij. Wij zien daarom kansen voor uitbreiding in het mainstream aanbod, maar vooral in de niches.’

Wintersport
De nichespelers krijgen een eigen winkel binnen D-reizen.nl, meldt Meerpoel. ‘Wij reiken hen heel veel traffic aan. Golfspecialist Pin High is zo’n nichespeler waarmee we op die manier samenwerken.’ Meerpoel ziet ook veel mogelijkheden om op dezelfde wijze wintersportreizen aan te bieden. ‘We zitten er heel transparant in. We hebben een goed verdienmodel waar beide partijen beter van worden. We willen de klant die één keer per jaar een vakantie bij ons boekt vaker binnenhalen.’

Persoonlijke reisassistent
De samenwerking met de nichespelers is op basis van affiliates. D-reizen koppelt zijn persoonlijke reisassistenten – die deel uitmaken van de nieuwe online strategie van de reisaanbieder – ook aan zijn shop-in-shops. De assistenten voorzien de klant van advies, helpen bij het boeken en lossen eventuele problemen tijdens de reis op voor de klant.

Zelf reizen samenstellen
D-reizen wil in de toekomst zelf reizen gaan samenstellen. Meerpoel: ‘Dynamic packaging op onze eigen manier. Maar daarvoor is het nu te vroeg. D-reizen en de voormalige Globe-kantoren beschikken samen over meer dan 1 miljoen klanten. Dat is heel veel traffic en biedt heel veel mogelijkheden.'

In Twinkle 9-2013 leest u een kort interview met D-reizen-directeur Will van den Hoogen over de plannen van de reisaanbieder voor de overgenomen Globe-winkels van het failliete Oad.