Twinkle | Digital Commerce

Eerste shopping portal voor klanten Mijnwebwinkel smaakt naar meer

2017-05-27
180101

Meer dan tweehonderd webshops in kinderkleding hebben zich aangemeld om aanbiedingen te plaatsen op Kidstopdeals.nl. Het initiatief kwam van Ontwerpmijnwebwinkel, een bedrijf dat webshops ontwerpt op basis van de software van Mijnwebwinkel.

Het plan is om in de toekomst meer van dit soort verzamelsites voor ook andere productgroepen te lanceren.

Kidstopdeals.nl is nu enkele weken live. Christian Waijers, marketingcoördinator van Mijnwebwinkel, laat weten dat de site boven verwachting draait: ‘Het is een uniek concept. Er zijn tal van kortingssites, maar voor zover ik weet is er nog geen platform voor kinderkleding waarop webwinkeliers zelf aanbiedingen kunnen plaatsen.’

Andere portals
De aangemelde webwinkels hebben gemeen dat ze draaien op software van Mijnwebwinkel. Daarmee heeft dat bedrijf een extra verkoopargument in handen richting eventuele nieuwe klanten. Nu al profiteren bestaande klanten ervan. Daarbij gaat het op dit moment alleen nog om aanbieders van baby- en kinderspullen, straks vermoedelijk ook om andere webshops; Waijers noemt koopjessites met sieraden of woonartikelen voor mannen en vrouwen als denkrichtingen. ‘We gaan eerst kijken of dit concept aanslaat, maar daar lijkt het vooralsnog gelukkig wel op.’

Zeven dagen
De aanbiedingen die Mijnwebwinkel-klanten plaatsen op Kipdstopdeals.nl blijven in beginsel zeven dagen staan, maar ze kunnen eenmalig met zeven dagen worden verlengd. Een klokje maakt bezoekers duidelijk hoe lang aanbiedingen nog geldig blijven. Shoppers kunnen zoeken op onder andere categorie en leeftijd. Kidstopdeals.nl, dat verwijst naar achterliggende webwinkels en geen winkelmandje heeft, selecteert elke dag zelf drie ‘dagtoppertjes’.

Verdienmodel
Waijers laat weten dat het aanmelden bij en het plaatsen van aanbiedingen op Kidstopdeals.nl gratis is en blijft. Een verkoopcommissie dragen de shops niet af. In de toekomst zal er waarschijnlijk de mogelijkheid komen om de aanbiedingen tegen betaling extra te laten opvallen.