BMW-dealers in Duitsland verzetten zich tegen internetverkoop door de autofabrikant. De dealers reageren op uitspraken van Roland Krüger, commercieel directeur van BMW Duitsland. Hij wil alle modellen online aan de man brengen.
Krüger deed zijn uitspraken in WirtschaftsWoche. Duidelijk was dat BMW zijn nieuwe elektronische auto i3 online wilde gaan verkopen, maar volgens de directeur moeten alle modellen op termijn op het web te koop komen. Krüger liet optekenen dat de fabrikant geld kan besparen door fysieke verkooppunten te sluiten en auto’s online te slijten. Er is al een team samengesteld dat de internetverkooop moet gaan begeleiden.
Snijden in personeelskosten
BMW Duitsland beschikt over twintig kantoren en 43 eigen verkooppunten. De autofabrikant moet snijden in de kosten van (nu nog) 6.500 man eigen personeel om de crisis te lijf te gaan. Alleen in grote Duitse steden als Berlijn, Hamburg, Frankfurt en München zouden filialen behouden moeten blijven, de kleinere zullen worden gesloten of verkocht. Dit past in de bedrijfsstrategie die vorig jaar onder de noemer 'Future Retail' werd gepresenteerd.
Ondubbelzinnige afwijzing
Werner Entenmann, voorzitter van de vereniging van BMW-dealers, heeft in een reactie laten weten dat dealers de directe autoverkoop ‘ondubbelzinnig afwijzen’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Duitse dealers verzetten zich tegen webverkoop BMW
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.