Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp.nl komt met app voor tablets

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:16

Wehkamp.nl heeft een aparte applicatie gelanceerd voor tablets. Met de app voor iPad en Android-tablets kunnen bezoekers volgens de retailer eenvoudiger winkelen.

De dochter van Twinkle100-aanvoerder RFS Holland Holding geeft in een persbericht aan dat momenteel 22 procent van de totale verkoopomzet van RFS afkomstig is van mobiele apparaten. Met de introductie van de nieuwe tablet-app verwacht Wehkamp.nl dat het internetverkeer via deze toestellen verder zal stijgen. ‘In 2015 wordt ruim 50 procent van de online aankopen van Wehkamp.nl via een tablet of smartphone gedaan’, meldt het online warenhuis.

Inspiratie
Met de app kunnen bezoekers op hun tablet ‘in alle rust winkelen op een moment dat het uitkomt’, zegt Alexander van Slooten, marketingdirecteur bij Wehkamp.nl. ‘Bijvoorbeeld ’s avonds languit op de bank. Onze nieuwe tablet-app geeft je niet alleen de mogelijkheid eenvoudig en snel te shoppen in ons ruime assortiment, maar biedt daarnaast ook veel inspiratie.’ Deze inspiratie haalt de klant concreet uit onder andere lookbooks en de recent geïntegreerde modelvideo’s op de website. De app is gratis te downloaden in de Apple App Store of Google Play Store.

Omzetstijging RFS
RFS zag zijn omzet vorig jaar met 8 procent stijgen tot 590 miljoen euro. ‘We hebben het afgelopen jaar opnieuw flink geïnvesteerd in onze merken Wehkamp.nl, Fonq en Create2fit, in private label, en in verdere verbetering van onze dienstverlening’, vertelt Paul Nijhof, CEO van RFS Holland Holding. ‘‘En dat blijven we doen. Ik verwacht dat we dit boekjaar onze groei in ieder geval op hetzelfde niveau voortzetten.’