Eye-wear.nl is overgenomen door een consortium van drie Nederlandse bedrijven, laat oprichter Bernd Damme weten aan Twinkle. Het gaat om Citylens, Crystal Beheer en Monobrands, onderdeel van EEN Media. Damme wil zich gaan toeleggen op zijn kledinglabel Pelliano.
Damme, nu 23 jaar oud, richtte Eye-wear.nl in 2006 op. Hij gaf een jaar geleden al aan zich te willen concentreren op Pelliano, het mannenmodemerk dat hij in het najaar van 2011 met drie compagnons in de markt zette.
Nieuwe wind
Vanaf september 2011 ging Damme op zoek naar een koper voor zijn online zonnebrillenwinkel, een van de grootste in de Benelux. ‘Het was tijd voor een nieuw team, een nieuwe wind en een zonnige toekomst’, aldus de ondernemer. ‘Na intensieve onderhandelingen met meerdere partijen is dan ook de deal gesloten.’ Een overnamesom wordt niet bekend gemaakt. Damme: 'Ik zorg wel voor een overdracht, maar ik blijf niet operationeel beschikbaar.'
Winkelketen, groothandel en mediabedrijf
Eye-wear.nl is vanaf gisteren in handen van drie verschillende bedrijven: een optiekketen, een groothandel en een mediabedrijf. Citylens is een bestaande keten die denkt te kunnen profiteren van de online omzet, klanten en expertise van Eye-wear.nl. Het Rotterdamse bedrijf, eigenaar van City Bril, verkoopt op dit moment alleen lenzen online op Lensexpress.nl. Crystal Beheer is de beheermaatschappij van Sinner, dat zich bezig houdt met de groothandel in sport- en aanverwante artikelen. Monobrands ontwikkelt en optimaliseert webwinkels en maakt onderdeel uit van online uitgever EEN Media.
Ook brillen en contactlenzen
Op de vraag of Eye-wear.nl de komende jaren ook gewone brillen en conctactlenzen zal gaan aanbieden, een wens die Damme eerder ventileerde, antwoordt hij: 'Die mogelijkheid word nu bekeken. Dat het daar naartoe evolueert is aannemelijk. Nederlands kent namelijk op dat gebied nog niet echt een competente speler van kwaliteit en schaalgrote.'
Beste Bernd,
Van harte gefeliciteerd.... een strikje (Pelliano) er omheen... en niets meer aan doen.
Groet
Johan
Grootste luchtbel die er is. Vraag jaarrek Cravatta eens op, nog geen 30K omzet. Maar volgens Bernd hadden ze al 100K in 2011. http://www.sprout.nl/357/25-on
Dat eye-wear.nl zal em ook geen miljoenen opgebracht hebben, dat is pas net een BVtje geworden na jaren lang eenmanszaakje te spelen. Maar hey Bernd, gefeliciteerd man, je bent weer in de media. Dat is meer waard dan een paar centen op de bank.
De bozige reactie hierboven doet wat oud zeer - veroorzaakt door Bernd - vermoeden...misschien is dit niet de juiste plek om de frustraties daarover te ventileren? Al is het wel netter om het zo te doen dan wat Dickie Vrij bij Holleeder deed (was ook een gevalletje Oud Zeer). Overigens: als die omzet van Eye Wear echt zo laag is als beweerd wordt, dan is het ronduit vreemd dat Twinkle Magazine hierover bericht (maar goed, dat inteeltgedrag mbt persoonlijke favoriten is Twinkle helaas niet vreemd, waardoor het medium bepaald niet als objectief kan worden gezien).
@Ronald: nog even afgezien van die omzet ('als' -> 'dan') zijn het drie bekende en bovenal verschillende Nederlandse partijen die samen een webwinkel in zonnebrillen overnemen. Dat is op zichzelf nieuwswaardig, naar onze bescheiden mening.