Twinkle | Digital Commerce

Bazaarvoice koopt e-commerce advertentienetwerk

2017-05-27
470200
  • 1:07

Bazaarvoice is eigenaar geworden van Longboard Media, een advertentienetwerk dat zich richt op de e-commerce branche. Door advertentiemogelijkheid toe te voegen aan zijn social commerce platform denkt Bazaarvoice retailers beter te kunnen bedienen online.

Bazaarvoice, dat sinds begin 2010 een kantoor heeft in Amsterdam, helpt bedrijven bij het verzamelen en verspreiden van reviews op eigen sites en daarbuiten. Behalve grote Amerikaanse spelers als Macy’s, Best Buy en Procter & Gamble staan ook Europese bedrijven als Otto, Argos, TomTom en Bol.com op de klantenlijst. Voor het inmiddels beursgenoteerde Bazaarvoice was PowerReviews afgelopen voorjaar de eerste acquisitie.

Longboard Media
Longboard Media is de tweede overnameprooi van Bazaarvoice, dat ongeveer 33 miljoen dollar (in cash en aandelen) betaalt voor een van Amerika’s grootste advertentienetwerken op het terrein van e-commerce. Bazaarvoice presenteert Longboard als een ‘full-service media management netwerk’. Het bedrijf bereikt maandelijks ongeveer honderd miljoen internetgebruikers.

Nieuwe CEO
Stephen Collins, die Brett Hurt opvolgt als CEO van Bazaarvoice, laat in een persbericht weten dat word of mouth solutions de kurk blijven waar het bedrijf op drijft. Verder uit het bericht: ‘Longboard Media facilitates our ability to continue developing network solutions to leverage our consumer audience reach, content and data to create incremental value for our clients.'