Neckermann.de, dat vorige maand uitstel van betaling aanvroeg, probeert met zelfspot klanten naar zijn webwarenhuis te trekken. ‘Heeft u op dit moment weinig geld in kas? Wij weten hoe dat voelt.’
Het bekende reclamebureau Ogilvy bedacht de campagne waarin Neckermann.de zichzelf op de hak neemt. Op de site van WirtschtafsWoche zegt Ogilvy’s creatief directeur Stephan Vogel dat de voormalige postorderaar zich met zelfspot kan ontworstelen aan het negatieve sentiment rond de financiële perikelen. Bovendien geeft Neckermann.de duidelijk de boodschap af dat de handel op de site gewoon doorgaat.
Uitstel van betaling
Een woordvoerster van Neckermann laat weten dat de campagne goed is ontvangen. Het thuiswinkelbedrijf vroeg twee weken geleden uitstel van betaling aan in Duitsland, waar inmiddels de eerste verkennende gesprekken met mogelijke nieuwe geldschieters zijn gevoerd.
Ook surséance in Oostenrijk
Vorige week kondigde Neckermann’s dochterbedrijf in Oostenrijk ook uitstel van betaling aan. De Benelux-organisatie liet kort daarvoor weten dat de financiële situatie van Neckermann.com ‘structureel gezond' is.
Kan er niet om lachen.. Zou er ook niks meer bestellen.
Ik kan hier heerlijk om lachen, zo makkelijk is het allemaal niet in de huidige markt. Waarom bij de pakken neer gaan zitten, en zelfspot is nog altijd het beste. Dat is persoonlijk voor iedereen anders maar ik moest erom lachen!