De groei van de online bestedingen is in bijna alle productcategorieën het grootst bij retailers die een webwinkel combineren met een of meerdere fysieke winkels. Dat zei Menno van den Elzen van GfK Retail & Technology vanochtend op De E-commerce Dagen.
Van de productgroepen die GfK onderscheidde in zijn eind vorig jaar verschenen Bricks & Clicks Monitor, wonnen pure players alleen terrein op multichannel retailers bij de kleine huishoudelijke artikelen. ‘Dat komt omdat een aantal pure internetverkopers juist in die categorie is gestart, refereerde Van den Elzen onder andere aan Bol.com. Over de hele linie is de ‘echte online groei’ volgens de manager retail services te vinden bij retailers met zowel clicks als bricks.
Aankopen en oriëntatie offline
Net als zijn GfK-collega Patrick Lanley deed op Emerce eRetail, benadrukte Van den Elzenvandaag dat vier op de vijf ‘technische consumentenproducten’ nog altijd in fysieke winkels wordt gekocht. ‘En als je naar de online orders kijkt, heeft gemiddeld één op de drie mensen een besteld product eerst in een fysieke winkel gezien.’ Hieruit blijkt volgens Van den Elzen de meerwaarde van een aanwezigheid in cricks én bricks.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Echte online groei zit bij retailers met bricks & clicks’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.