Sojeans, een Franse pure player in spijkerbroeken, heeft de deuren van een Nederlandse webwinkel geopend. De start-up heeft grote ambities. Over 5 jaar wil het bedrijf meer dan 100 miljoen euro omzet draaien in Europa.
Sojeans ging op 1 februari van start in thuisland Frankrijk en daarnaast in Duitsland, Engeland, Italië, Spanje en België. In een interview met het Franse Fashionmag.com gaven oprichters Sébastien Méjean en Raphaël Madar aan dat ze in de eerste helft van dit jaar live wilden gaan in Nederland, om pas vanaf volgend jaar in andere landen uit te rollen. Dat Sojeans.nl nu al is opengesteld, geeft aan dat Méjean en Madar er geen gras over laten groeien.
Betalen en verzenden
Sojeans (75 merken, meer dan 500 modellen) claimt iedere nieuwe markt in de eigen taal en specifiek te bedienen. In ons land moeten echter nog de nodige slagen worden gemaakt; betalen met iDeal kan vooralsnog niet. Voor de gratis verzending van orders werkt Sojeans samen met DHL Express. ‘Kostenloos omruilen’ kan binnen 30 dagen.
Marktaandeel
Méjean en Madar, die in oktober 2010 al mannensite Jeans-homme.fr, lanceerden, begroten de Europese online markt voor jeans op 2,3 miljard euro in 2015. Daarvan denken de twee een aantal procenten te kunnen claimen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sojeans opent deuren in Nederland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.