Twinkle | Digital Commerce

Webshop Giftcard bundelt acceptanten in Gift Avenue

2017-05-27
27685

Webshop Giftcard opent in mei de deuren van Gift Avenue, een online winkelpromenade waar acceptanten een virtuele etalage kunnen inrichten. Door tegen betaling betere posities te bieden hoopt Webshop Giftcard meer aanspraak te maken op de advertentiebudgetten van webwinkeliers.

Om toegang te krijgen tot Gift Avenue, een verwijzing naar de beroemde Fifth Avenue in New York, moeten webwinkeliers de Webshop Giftcard accepteren. De cadeaukaart werd in de herfst van 2010 gelanceerd door ‘bonnenmeisjes’ Janet Moltmaker en Marjon Broekmeulen en is inmiddels te besteden in honderden webwinkels.

Luifels en billboards
Acceptanten van de Webshop Giftcard kunnen de etalages in Gift Avenue straks gebruiken om producten, kortingen of speciale aanbiedingen te communiceren. Met behulp van luifels en billboards moeten shoppers worden verleid uit te klikken naar hun webwinkel. Tegen een meerprijs kunnen online retailers een ‘A1-locatie’ aan de winkelpromenade bemachtigen. Zo gaat Gift Avenue fungeren als een ‘welkome trafficbuilder’, aldus de bedenkers.

Virtuele gastvrouw
Het idee voor Gift Avenue is ontstaan uit een samenwerking tussen de DNP Groep, uitgever van de Webshop Giftcard, en strategisch media- en communicatiebureau LaComm Media. De virtuele gastvrouw Tiffany zal shoppers vanaf mei aanstaande welkom heten op de site. Zij geeft antwoord op vragen van bezoekers en geeft ook tips en suggesties over het aanbod.

Trekker
Volgens Paul van den Hurk van de DNP Groep dient Gift Avenue meerdere doelen. Huidige acceptanten krijgen er een marketingplatform bij, waarvoor ze in beginsel niet hoeven te betalen. Doen ze dat wel, dan dat zorgt dat voor extra inkomsten. ‘Daarnaast hopen we dat we met Gift Avenue nieuwe webwinkeliers aan de Webshop Giftcard kunnen binden.'