Twinkle | Digital Commerce

Google sluit deals voor adoptie Google+ door retailers

2017-05-27
406347
  • 1:07

Samenwerkingen met Bazaarvoice en PowerReviews moeten er voor zorgen dat Google zijn +1-button vaker gaat terugzien op de sites van retailers. Webwinkeliers die zaken doen met de genoemde bedrijven, kunnen de knop makkelijk op hun site installeren.

Google maakt in een blog-posting melding van de deals met Bazaarvoice en PowerReviews, Amerikaanse bedrijven die verschillende diensten leveren op het gebied van user generated content en social commerce. Hun respectievelijke klanten Golfsmith en Jockey implementeerden de +1 button al op hun site.

Like button
De +1 button wordt wel gezien als Googles antwoord op de Like button van Facebook, die steeds meer wordt ingezet door retailers. De toepassingen brengen in beeld hoeveel mensen iets kunnen waarderen en ze bieden tegelijkertijd een laagdrempelige methode om aanbevelingen te doen aan contacten binnen het netwerk van de gebruiker.

Ook in zoekmachine
Google lanceerde zijn +1 button begin deze zomer in Nederland. Wie de knop implementeert, al dan niet via leveranciers als Bazaarvoice en PowerReviews, kan het aantal klantwaarderingen ook tonen bij organische zoekresultaten in Google en bij AdWords-advertenties.

NB: In het laatste nummer van Twinkle verscheen een uitgebreid artikel over de kansen en valkuilen van Facebook’s Like-button: Link building wordt like building.