Twinkle | Digital Commerce

Yamondo internationale springplank voor Traffic4u

2017-05-27
180101
  • 1:21

Traffic4u vormt met tien collega-bedrijven uit het buitenland een netwerk met de naam Yamondo. Alle bureaus kunnen worden ingeschakeld voor lokale vertalingen van internationale campagnes. Met Yamondo kan Traffic4u Nederlandse klanten ook over de grens helpen.

Yamondo, dat gister werd opgericht, gaat zich toeleggen op performance marketing. ‘Dat is meer dan affiliatemarketing’, maakt CEO Gert-Jan Munneke van Traffic4u duidelijk: ‘Het gaat om alle vormen van verkoopgerichte online marketing, dus ook om SEO (zoekmachineoptimalisatie, red.) en SEA (zoekmachineadverteren, red.) bijvoorbeeld.’

Global Performance Alliance
Bij het nieuwe netwerk zijn bureaus uit onder meer Rusland, Turkijke, de Verenigde Staten en de Verenigde Arabische Emiraten aangesloten (alle partners). Volgens Traffic4u is een uitbreiding van het aantal partners ophanden, waardoor Yamondo daadwerkelijk kan uitgroeien tot ‘Global Performance Alliance’.

Participerende bureaus moeten onafhankelijk zijn, gecertificeerde diensten leveren en internationale klanten in het portfolio hebben. Munnike zegt dat Traffic4u het enige Nederlandse bureau blijft in het netwerk van Yamondo: ‘Uiteraard.’

Centraal aanspreekpunt
Yamondo speelt in op de toenemende mondialisering van de advertentiemarkt op internet. Klanten van het netwerk kunnen kiezen of ze met verschillende bureaus willen optrekken op lokale markten, of dat ze één bureau selecteren als centraal aanspreekpunt voor internationale campagnes. Yamondo zorgt ervoor dat alle genomen stappen centraal worden bijgehouden, waarbij Traffic4U’s technologie bGenius kan worden ingezet.

Verdere samenwerking
Volgens Munnike zullen de aangesloten leden van Yamondo van elkaar gaan leren door onder meer kennisdeling en personeelsuitwisseling: ‘Dat komt nu al op gang. Op wat langere termijn kunnen we gaan samenwerken in het gebruik van technieken, of in de ontwikkeling daarvan.’