Twinkle | Digital Commerce

TNT investeert in e-commerce met overname Kowin

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:15

TNT heeft vanochtend de overname bekend gemaakt van Kowin, een leverancier voor de hele webwinkelketen. Volgens TNT heeft het Amsterdamse Kowin waardevolle expertise opgebouwd over onder meer site-bezoek, conversie en after sales.

De overname is in lijn met de ‘Vision 2015-strategie’ van TNT, die de onderneming afgelopen december openbaarde. In een persbericht stelt het bedrijf nu onomwonden dat het ‘marktleider in de e-commerce keten’ wil worden.

Expertise
TNT heeft zich opgeworpen als hoofdaannemer voor e-commerce trajecten en hielp zo onder meer WE Fashion en M&S Mode aan een online-verkoopkanaal. Ook Kowin biedt brede dienstverlening op het gebied van e-commerce. Uit het persbericht van vanochtend: ‘In de afgelopen tien jaar heeft Kowin waardevolle expertise opgebouwd over hoe online klanten naar een webshop kunnen worden geleid, hoe een product daadwerkelijk verkocht kan worden en hoe de service na de verkoop wordt geregeld, bijvoorbeeld bij retourzendingen.’

Sjopze.nl
De expertise van Kowin moet TNT helpen ‘de benodigde capaciteiten voor de volledige e-commerce keten sneller te ontwikkelen en het aanbod van de onderneming sneller uit te breiden naar nieuwe industrieën en markten.’ Kowin zal ook ondersteuning leveren aan de uitbouw van Sjopze.nl, dat moet uitgroeien tot een funshopping platform.

TopPak
Kowin wordt toegevoegd aan de postdivisie van TNT. Financiële details over de deal, die geen gevolgen zou hebben voor de werknemers van Kowin, zijn niet bekendgemaakt. Eerder dit jaar nam TNT Post al TopPak over, een specialist in e-fulfilment.