Twinkle | Digital Commerce

Prénatal combineert content met commercie op nieuwe site

2017-05-27
180101

Prénatal heeft een nieuwe website gelanceerd, waarop informatie, inspiratie en commercie met elkaar zijn verbonden. ‘Als e-commerce manager wil je graag verkopen, verkopen, verkopen’, zegt Paul de Vries. 'Daarnaast heeft Prénatal de ambitie een love brand te worden.’

De Vries wil maar zeggen dat Prénatal ook andere doelen heeft gesteld voor de site, die past binnen een herpositionering en eind november live ging. Om een 'love brand' te worden wil het bedrijf behalve een commerciële ook een dienstverlenende en uiteindelijk een maatschappelijke functie vervullen. De Vries: ‘Bij het woord “zwangerschap” denken mensen idealiter het eerst aan Prénatal, dat kan voorzien in materiële en immateriële behoeftes.’

Lost Boys en Accenture
Het nieuwe Prénatal.nl is ontworpen en gebouwd door Lost Boys en wordt beheerd door Accenture. Hieronder vindt u een impressie van de homepage.



Drie platforms
De site heeft drie hoofdcomponenten: een deel met informatie en inspiratie, een community en ten slotte de webshop. ‘Deze drie platforms communiceren met elkaar’, aldus De Vries. ‘Bij content voor zwangere vrouwen worden producten voor die doelgroep zichtbaar. Zo is het ook bij baby’s en peuters. We zijn er voorzichtig mee begonnen, maar willen hier nog een hoop stappen in maken.’

Fase van de zwangerschap
Prénatal, sinds enkele jaren webverkoper in ons land, wil de voorgeschotelde content en producten gaan afstemmen op de situatie van de individuele bezoeker. De Vries: ‘In iedere fase van de zwangerschap en de periode daarna zijn er andere vragen en is er behoefte aan andere producten. We weten bijvoorbeeld dat aanstaande moeders zich pas na de helft van hun zwangerschap gaan oriënteren op een kinderwagen. Omdat vrouwen bij registratie hebben aangegeven of en hoe lang ze zwanger zijn, kunnen we daar wekelijks individueel op inspelen. We zijn nu bezig om daar een beleid voor te ontwikkelen.’

Conversie
Prénatal, dat geen franchisenemers meer heeft in zijn 68 Nederlandse winkels, gaat de komende periode investeren in e-mailmarketing om de online-verkoop onder bestaande klanten te stuwen. ‘Maar het belangrijkste voor ons is dat we nieuwe bezoekers trekken naar de site. Dat doen we onder meer door onze site te promoten en integreren in de fysieke winkelactiviteiten en door aanwezig te zijn in de Blije Doos van Wij Special Media. De Blije Doos is overigens ook op onze website te bestellen. Verder willen we meer gaan doen met affiliatemarketing, waarvoor we samenwerken met Traffic4u. Zij beheren ook onze AdWords-campagnes.’

Prénatal Hearts
De herpositionering van Prénatal, nu vijf jaar onderdeel van de Italiaanse Artsana Group, wordt behalve op de website straks ook fysiek zichtbaar: langs de A1 bij Amersfoort bouwt men aan Prénatal Hearts, een ‘unieke ontmoetingsplek vol beleving en inspiratie voor iedereen die bij nieuw en opgroeiend leven betrokken is’.



De opening van Prénatal Hearts staat op de rol voor het eerste kwartaal van 2012.