Twinkle | Digital Commerce

Google toont reviews Bazaarvoice in zoekresultaten

2017-05-27
180101
  • 1:10

Google is een samenwerking overeengekomen met Bazaarvoice, dienstverlener op het gebied van social commerce. Door de deal krijgt Google toegang tot online-reviews van klanten van Bazaarvoice, waaronder giganten als Best Buy, Dell, Macy’s en JC Penny.

De klantbeoordelingen worden zichtbaar in Google Web Search en Google Product Search, mits de klanten van Bazaarvoice daar toestemming voor hebben gegeven. Electronicaketen Best Buy deed dat al, in de hoop meer kopers naar zijn webwinkel te trekken:



De overeenkomst voorziet ook in een koppeling met Googles advertentieprogramma AdWords: adverteerders kunnen de klantbeoordelingen straks opnemen in gesponsorde zoekresultaten. Volgens directeur productmanagement Sameer Samat is het de hoogste tijd dat zijn bedrijf die optie biedt, te vergelijken met het verschijnen van tevreden klanten in print- en televisiereclame.

Vergelijkingssites beschouwen Google als een slapende reus op hun terrein, die toch een keer wakker zal worden. Door de deal met Bazaarvoice wordt Googles adem in de nek van de vergelijkers weer wat heter.

Bazaarvoice is ook in Europa actief, onder andere voor klanten als Otto, Neckermann.com, Conrad en Vodafone. Sinds begin dit jaar stort het bedrijf zich nadrukkelijker op de Nederlandse markt. Twinkle interviewde Joel Kremer (ex-Google), die vanuit Amsterdam de klantacquisitie in de Benelux verzorgt. Dat artikel vindt u hier.

Bronnen: Mediapost.com, Cnet.com