Milo.com doorzoekt het actuele aanbod van dertig retailers met fysieke vestigingen. De Amerikaanse site is deze week officieel gelanceerd, maar werd direct geconfronteerd met concurrentie van Google.
Milo.com ging twee jaar geleden live, maar bleef tot deze week in bèta. Onlangs verwelkomde het zijn miljoenste gebruiker en haalde het vier miljoen dollar aan investeringsbudget op.
Milo.com kent een heldere interface, biedt ruimte aan productreviews en de optie te rangschikken op prijs.
Actuele beschikbaarheid
Het idee achter de site is dat  veel shoppers graag direct een product willen hebben, maar niet de deur uit  willen gaan zonder te weten waar dat product te koop is. Door de koppeling met  de voorraadsystemen van participerende retailers, krijgen gebruikers bovendien  inzage in de actuele beschikbaarheid van producten. Alleen als het  gewenste product onderweg naar de winkel uitverkocht raakt, vist de koper achter  het net.
Google Product Search
Google ziet ook toekomst in het  bieden van online-overzicht in offline-assortimenten. Dat zei VP of Engineering  Vic Gundotra eerder deze week op het Google Search Event. Vanaf het eerste  kwartaal van 2010 tonen de twee bovenste zoekresultaten in Product Search de  dichtst bijzijnde winkels waar het product op voorraad is. Best Buy en Sears  hebben al medewerking beloofd aan Google, dat recent al een aantal andere  toepassingen lanceerde die de  fysieke en de virtuele wereld met elkaar verbinden.
Jack Abraham, CEO van Milo.com, zegt dat hij de concurrentiestrijd met Google best aandurft en hij wijst erop dat Google wel vaker vergeefse pogingen heeft gedaan om een pionier van de troon te stoten. Zo legde Google Video het af tegen het later opgekochte YouTube.
Beslist.nl
In ons land biedt Beslist.nl inzicht in de  naburige vestigingen van multichannelketens waar een product kan worden gekocht.  De vergelijkingssite biedt ook de optie tot actuele voorraadkoppeling, vertelde Bart van Engeland afgelopen voorjaar aan Twinkle. 'Het is natuurlijk het ideaalplaatje, maar voor veel retailers komt dat nog te vroeg', aldus Van Engeland destijds.
Bron: Techcrunch.nl

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Milo.com: realtime zoeken bij winkels in de buurt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.