Twinkle | Digital Commerce

Webshop in vizier voor iedere Facebook-gebruiker

2017-11-09
172130
  • 1:09

Payvment lanceert begin november een applicatie waarmee iedereen een webwinkel kan opzetten op Facebook. Het toonaangevende weblog Techcrunch spreekt van een toepassing die ‘in potentie revolutionair’ is.

Payvment is een Amerikaans bedrijf dat investeert in technologie voor checkout-processen en daarbij voornamelijk gebruik maakt van PayPal.

Voor de betaaldienst op Facebook, die op 3 november wordt gelanceerd, heeft het bedrijf Adaptive Payments omarmd. Dat is de flexibele API van PayPal, die ontwikkelaars in staat stelt nieuwe applicaties te creëren.

Foto's importeren
Bedrijven als 1-800 Flowers, dat de primeur had, Sears en Best Buy bieden klanten al de mogelijkheid bestellingen te doen op Facebook. Payvment stelt iedere Facebook-gebruiker in staat een eigen storefront te ontwikkelen, waarmee alle leden van het sociale netwerk potentiële webwinkeliers worden. Ze kunnen producten uploaden, categorieën aanmaken, foto’s importeren en informatie over service en bezorging opstellen.

Betaling
Gebruikers van de applicatie kunnen de individuele winkeltjes doorzoeken en producten kwijt in een winkelmandje, dat gevuld kan worden met items uit verschillende strorefronts. Voor de betaling via PayPal wordt de webshopper naar een aparte, beveiligde pagina buiten Facebook geleid.

Uitkomst
Volgens Techcrunch kunnen de storefront ook uitkomst bieden aan kleinere online retailers of bedrijven die nog niet verkopen online. Zij hebben ook de mogelijkheid de applicatie te voorzien van hun eigen look and feel.

Meer over de storefronts van Payvements ziet u in onderstaande video: