Marktplaats.nl beschikt over de postcodes van 70 procent van zijn bezoekers. Door die postcodes te koppelen aan een lifestyletype, kunnen adverteerders doen aan wat handelsplatform 'lifestyle targeting' noemt.
Het door Acxion ontwikkelde segmentatiesysteem Personix hangt aan iedere postcodecombinatie een van de 41 gedefinieerde lifestytypes, die iets zeggen over de levensfase en het koopgedrag van de bewoners in de straat.
'Uniek'
Volgens Kiliaan Toorenaar, commercieel directeur van Marktplaats.nl, is de online segmentatie op lifestyle uniek in nederland: 'Het is een bekende methode binnen direct marketing, maar het is voor het eerst dat consumentensegmentatie zo gericht wordt toegepast in online display advertising.'
Effectiviteit
Volgens Toorenaar verhoogt lifestyle targeting de effectiviteit van campagnes: 'Een adverteerder kan zelfs zijn folderverspreiding in wijken ondersteunen met een campagne op Marktplaats die is gericht op dezelfde lifestyletypen.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lifestyle targeting op postcode bij Marktplaats.nl
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.