Twinkle | Digital Commerce

Transactieve advertenties houden bezoekers vast

2017-05-26
  • 0:55

Adgregate Markets zegt als eerste bedrijf een claim te mogen leggen op de term 'transactieve advertenties'. Internetgebruikers kunnen na het klikken op een advertentie direct een bestelling plaatsen, zonder dat ze nog op de site van de adverteerder hoeven te komen.

De advertenties, ShopAds genoemd, zijn gegoten in de vorm van widgets, waardoor ze gemakkelijk kunnen worden gedeeld op sociale netwerken. Uitgevers kunnen door middel van affiliateprogramma's aan de Flash-gestuurde ShopAds verdienen. Een demonstratiefilmpje vindt u hier.

Op zijn site stelt Adgregate Markets dat de huidige 'non-transactieve' online advertenties feitelijk alleen maar verliezers opleveren: 'Webwinkeliers hebben clicks nodig om resultaten te behalen, uitgevers willen dat bezoekers op hun site blijven hangen en webshoppers worden heen en weer geslingerd. Iedereen verliest. Wij brengen producten bij consumenten binnen een relevante contextuele omgeving. Dat levert louter winnaars op.'

Adgregate Markets zegt een veilige creditcardbetaling via de ShopAds te kunnen garanderen, al beseft het bedrijf dat het niet eenvoudig zal zijn consumenten daarvan te overtuigen.

Bron: Clickz.com