BIGresearch waagde een onderzoek aan de media die consumenten beïnvloeden bij hun online zoek- en koopgedrag.
Meer dan de helft van de ondervraagden (51,6 procent) zegt een online zoektocht te starten nadat ze een product in een tijdschrift hebben gezien. Iets minder (47,7 procent) zegt dat het lezen van een artikel de aanleiding is.
Als het gaat om de aankoop van elektronische producten, dan vinden veel consumenten het belangrijk te weten wat anderen voor ervaringen met het product hebben. Word-of-mouth werd door 45,1 procent van de respondenten genoemd. Het lezen van een artikel is op 37,8 procent van de mensen van invloed en 29 procent laat zich sturen door een insert in een krant of tijdschrift. Iets minder dan een kwart zegt dat een online advertentie van invloed is.
Het onderzoek van BIGresearch maakt er geen onderscheidt tussen online en offline mond-tot-mond-reclame. Ook bij 'artikelen' is het niet duidelijk of die online zijn gelezen of in de traditionele media. Als het consumentenelektronica gaat is internet een belangrijke bron van informatie, zo blijkt uit een onderzoek van Fabrizio, MacLaughlin & Associates voor Lumin Collaborative: 50 procent van de ondervraagden gaf dit aan.
eMarketer schat dat 66 miljoen Amerikaanse volwassenen, dat is 29 procent van de bevolking, regelmatig advies geeft over producten of diensten. Van diegenen doet 26,8 miljoen dat online, dat is 17,5 procent van het aantal Amerikaanse internetgebruikers boven de 18.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Belang word-of-mouth neemt toe
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.