Twinkle | Digital Commerce

Webwinkelen in 2020: virtuele winkelervaring

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:19

Webwinkelen betekent in de toekomst het bezoek aan 3D virtuele winkelcentra, met gepersonaliseerde reclame-uittingen. Dit is mogelijk door flexibele online omgevingen. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Rackspace Managed Hosting. naar e-commerce in 2020.

e-commerce wordt v-commerce

Dr Peter Marsh van de Social Issues Research Centre (SIRC), dat het onderzoek uitvoerde voorspelt in het rapport dat virtueel winkelen het huidige e-commerce zal vervangen, met virtuele winkelcentra. Winkels bezoeken als een sociale ervaring blijft populair. Of zoals Marsh het zegt: 'Het web heeft al gezorgd voor een revolutie in de wijze waarop we winkelen. Supermarkten, kleding, vaardigheden en diensten, alles wordt online aangeboden en verkocht. Webwinkelen is gebasseerd op vertrouwen en reputatie. Dit blijft het uitgangspunt bij de vorming van virtuele e-commerce ervaringen.'

Winkelen in een activiteit in de vrije tijd, en mensen zullen online de fysieke ervaring beleven. Een trui voelen en schoenen uitproberen zal een belangrijk onderdeel van de toekomstige online winkelervaring zijn. Daarnaast ziet hij meer gepersonaliseerde reclame-uittingen.

Technologie
Jacques Greyling, Managing director van Rackspace Managed Hosting UK zegt dat de groei van v-commerce de komende tien jaar, zoals door SIRC voorspelt, gebruikt zal worden om klanten een betere online winkelervaring te geven, waar gebruikers kunnen navigeren door virtuele winkelcentra. Naast de verschuiving naar virtueel shoppen, wat zal zorgen voor een toename in de online verkoop, wordt ook technologie steeds belangrijker voor het succes van een webwinkel.

Het SIRC onderzoek bekeek de rol die internet zal spelen in 2020 en bekijkt wat dit betekent voor retail, werk en sociale interactie. Het volledige rapport kan gedownload worden.