Sinds vorige week is BrandGossip online. Via de site kun je nagaan wat jouw merk online doet. De site bekijkt onder andere nieuwssites, zowel consumenten- als marketingweblogs en ook veilingsites en ‘foto en filmsites, waaronder YouTube.
Het concept is een initiatief van TBWA\ . De site moet de marketeer een overzicht geven over wat er online allemaal over zijn merk gezegd wordt en wat er met zijn merk wordt gedaan. ‘En hem daarmee helpen het verloren geraakte gevoel van controle weer enigszins terug te winnen’, aldus Joost op het weblog van de organisatie.
BrandGossip draaide al een tijdje stilletjes live. De site moet een toegankelijke tool zijn voor bedrijven, en tegelijkertijd moet het bedrijven doen besseffen dat internet een populair en invloedrijk medium is voor de beeldvorming van merken bij consumenten, luidt de redenatie achter het initiatief.
TBWA\ biedt bedrijven ook de mogelijkheid een versie te ontwikkelen die speciaal op hen gericht is, door aan te geven wel specifieke bronnen geraadpleegd moeten worden. Ook zijn er plannen om BrandGossip internationaal aan te bieden. Met Amerika, Engeland, Frankrijk en Duitsland zouden inmiddels gesprekken worden gevoerd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
BrandGossip : 'wat zeggen mensen over je merk?'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.