Zes van de tien grootste webwinkels in de Verenigde Staten zagen in de maand december het aantal bezoeken aan de site substantieel groeien. NexTag Network voert de lijst aan. De bezoekersaantallen stegen die maand met 46 procent tot 17,1 miljoen. In december 2005 was dit 11,7 miljoen. Dit blijkt uit cijfers van Nielsen/NetRatings.
Ook Wal-Mart zag het aantal bezoeken stijgen, met 28 procent tot 35,6 miljoen gevolgd door Target Corp.(met een stijging van 20 procent tot 29,7 miljoen, was in december 2005 24, 8 miljoen), eBay Inc. (16 procent stijging naar 66,2 miljoen, was 57,3 miljoen), BestBuy.com, (13 procent stijging naar 22 miljoen bezoeken, was 19,4 miljoen), Yahoo Shopping (een stijging van 13 procent naar 16,7 miljoen bezoeken, was in December 2005 14,8 miljoen) Amazon.com, (steeg met 5 procent naar 50,6 miljoen, was 48 miljoen), Shopzilla.com Network (2 procent meer, namelijk 22, 8 miljoen) en Overstock.com (een stijging van 2 procent naar 19,3 miljoen)
Toch zagen een aantal grote spelers een daling in het aantal bezoeken in december, waaronder Shopping.com. De site had 1 procent minder bezoeken dan een jaar eerder (22,8 miljoen, en dat was in december 2005 23,1 miljoen)
Gekeken naar het aantal bezoekers, dan wordt de lijst aangevoerd door eBay gevolgd door Amazon, Wal-Mart Stores, Target, Shopzilla.com, Shopping.com, BestBuy.com, Overstock.com, NexTag, en Yahoo Shopping.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Webwinkels VS zien aantal bezoeken stijgen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.