Ilse media heeft Kieskeurig.nl overgenomen. Paul Molenaar, directeur van Ilse Media geeft aan dat de organisatie al geruime tijd kijkt naar de omgeving die de keuze van de consument beïnvloedt: ‘Kieskeurig kijkt weliswaar meer naar producten, maar dit ligt in het verlengde van Startpagina. Wij willen op zoveel mogelijk manieren een leidende rol spelen in het gidsen van de consument naar de meest relevante websites - zoals we dat met Startpagina.nl doen. Wat ons vooral aanspreekt is de actieve rol die de consument speelt op Kieskeurig.nl, onder andere door het geven van reacties.’
Functionaliteit in andere sites
De overname past in de groeipaden die ilse media voor de toekomst heeft vastgesteld. Molenaar: ‘We hebben twee groeipaden gedefinieerd. Een daarvan is actief zijn op die plaatsen op internet waar creatie plaatsvindt.’ Kieskeurig zelf verandert voorlopig niet. ‘Wel willen we de functionaliteiten van kieskeurig in andere sites aanbrengen. We hebben ook andere ideeën, maar we gaan pas rond september precies definiëren hoe we de groei van Kieskeurig kunnen versnellen.’
'Blij met overname'
Janet Sellis, één van de oprichters van Kieskeurig, geeft in een reactie aan ‘blij te zijn met de overname’ en er ‘bewust voor gekozen te hebben’. Veel meer wil ze er (nog) niet over kwijt. Sellis richtte zo’n zeven jaar geleden samen met partner Henri Hoetink Kieskeurig op. De twee zijn thuis begonnen in hun zolderkamer met een idee en een webdomein. Het bedrijf uit Culemborg heeft 25 personeelsleden en een gezonde bedrijfsvoering met een omzet in 2005 van 2.253.000 euro. Sellis en Hoetink zullen ook na de overname verbonden blijven aan Kieskeurig. Namens ilse media zal Bert Wiggers, nu verantwoordelijk voor Startpagina.nl en Nu.nl, de directie gaan voeren.
Marktconform
Ilse media betaalt een marktconform bedrag voor de overname, waarover geen verdere mededelingen worden gedaan. Kieskeurig.nl trekt dagelijks 120.000 unieke bezoekers en heeft 75.000 producten in haar database staan.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ilse media neemt Kieskeurig.nl over
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.